۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۵

یوسفی:

افزایش پوشش بیمه كشاورزی از اولویتهای جهاد كشاورزی است

افزایش پوشش بیمه كشاورزی از اولویتهای جهاد كشاورزی است

بجنورد - رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال افزایش و گسترش پوشش بیمه كشاورزی در اولویت برنامه های جهاد كشاورزی این استان قرار گرفته است.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ریسک پذیری فعالیت های کشاورزی افزود: سیل، خشكسالی، سرما و ...از جمله مخاطرات احتمالی هستند که می توانند فعالیت های کشاورزی را دچار آسیب و کشاورزان را دچار زیان های مالی جبران ناپذیری کنند.

وی تصریح کرد: بهره برداران بخش كشاورزی باید با استفاده صحیح از منابع کشاورزی، سهم منابع خوبی از سرمایه گذاری در این بخش داشته باشند و به همین دلیل جهاد كشاورزی برای كاهش ریسك در این بخش، افزایش و گسترش پوشش بیمه ای كشاورزی را در اولویت برنامه كاری خود در سال جاری قرار داده است.

یوسفی با اشاره به اینكه در كارگروه اقتصادی سال گذشته خراسان شمالی دو موضوع مهم به بخش كشاورزی اختصاص داده شد، بیان داشت: طرح فراگیر بیمه محصولات كشاورزی یكی از این مباحث بود كه به جمع بندی رسید.

وی طرح بیمه فراگیر محصولات كشاورزی را دارای مزایای بسیار خوبی برای کشاورزان عنوان و تصریح كرد: كاهش ریسك تولید محصولات استراتژیك، افزایش سطح بیمه كشاورزی، افزایش اطمینان خاطر برای جبران خسارت و ... از جمله این مزایا محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته با وارد شدن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه به كشاورزی خراسان شمالی، ۳۲ درصد ارزش اقتصادی استان از بین رفت.

یوسفی اظهار داشت: اگر سال گذشته پوشش فراگیر بیمه در استان وجود داشت، می توانستیم نسبت به قسمتی از خسارات ناشی از این حوادث پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: ارزش اقتصادی تولیدات ناخالص سال گذشته خراسان شمالی ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی افزون بر ۳۴۲ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه حدود چهار میلیون تن محصول به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال در این حوزه تولید می شود.

کد خبر 2537937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha