۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰

طاهری خبر داد:

همکاری استرالیایی ها برای تکمیل فاضلاب کرمان/ کمبود اعتبار داریم

همکاری استرالیایی ها برای تکمیل فاضلاب کرمان/ کمبود اعتبار داریم

کرمان - مدیرعامل آبفای کرمان گفت: پروژه فاضلاب شهری کرمان با کمبود منابع مالی و اعتباری مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای کرمان،  محمد طاهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در دیدار با دکتر حمود مدیرعامل شرکت استرالیایی کانکرتیک فرپاک گفت: کرمان پهناورترین استان ایران است و ۱۲ درصد خاک ایران در استان کرمان واقع شده است.

وی افزود: استان کرمان از نظر معادن غنی ترین استان کشور است که بهشت معادن نام گرفته است و به دلیل ظرفیت هایی که دارد بهشت سرمایه گذاری است.

طاهری در ادامه بیان داشت: یکی از ضروریتهای توسعه استان تامین منابع آب برای شرب و صنعت است و در زمینه پروژه فاضلاب، شرکت آبفای کرمان آمادگی دارد در سطح استان علاوه بر شهر کرمان برای شهرهای رفسنجان، جیرفت، زرند، سیرجان و ... از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آبفای کرمان اظهار داشت: عقب ماندگی پروژه فاضلاب شهر کرمان به دلیل نبود پول و نقدینگی است و برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در استان کرمان و شهر کرمان که امروز مورد نظر ماست به دانش فنی و مهندسی، کالا و سرمایه نیاز داریم.

طاهری ادامه داد: در شهر کرمان و ایران دانش فنی و مهندسی و محصول مورد نیاز وجود دارد. مشکل اصلی ما نقدینگی و سرمایه است و ما از هر سرمایه گذاری که بتواند در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی بیاید و کار کند استقبال می کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای کرمان در رابطه با چگونگی سرمایه گذاری در بخش پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: در پروژه فاضلاب کرمان، سرمایه گذار، سرمایه گذاری می کند و پس از اجرای پروژه با فروش پساب فاضلاب سرمایه اش را برگرداند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی ۳ تا ۵ سال پروژه اجرا می شود و پساب خروجی تصفیه خانه ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه خواهد بود که اولویت فروش پساب به بخش صنعت است و در حال حاضر مشتری های صنعت که پساب را پیش خرید می کنند مانند نیروگاه کرمان، کارخانه های پتروشیمی و فولاد اطراف کرمان وجود دارند.

لازم به ذکر است مذاکره با شرکت استرالیایی کانکرتیک فرپاک ادامه دارد.

کد خبر 2538304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha