۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

حضور «خانه‌ای در مه» در جشنواره مستند آمریکای شمالی

حضور «خانه‌ای در مه» در جشنواره مستند آمریکای شمالی

فیلم مستند «خانه‌ای در مه» به کارگردانی مختار نامدار از تولیدات شبکه مستند به معتبرترین جشنواره مستند آمریکای شمالی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار نامدار کارگردان این مستند ضمن اعلام این خبر گفت: پس از حضور موفق این مستند در جشنواره شهر پراک جمهوری چک، «خانه‌ای در مه» در جشنواره فیلم‌های مستند HOTDOCS که از ۳ الی ۱۳ اردیبهشت در شهر تورنتو کشور کانادا برگزار می‌شود حضور دارد. این جشنواره که از سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرد، بزرگترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی است و به اسکار سینمای مستند معروف است.

مستند خانه ای در مه

وی درباره موضوع «خانه‌ای در مه» توضیح داد: این مستند زندگی ثریا حسنی را روایت می‌کند که در دامنه کوه سرایدار خانه‌ای اربابی است. ثریا وابستگی‌هایی به این خانه دارد که باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه‌ای انجام دهد. این مستند در جشنواره حسنات تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد و در جشنواره پراگ نیز مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در جشنواره لایپزیگ و جشنواره سینما حقیقت نیز حضوری موفق داشت.

مستند خانه ای در مه

نامدار در پایان گفت: «خانه‌ای در مه» به تهیه‌کنندگی جواد ظهیری در بخش مسابقه فیلم‌های مستند در روزهای ۸، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به نمایش در خواهد آمد.

مستند خانه ای در مه

تصویربردار این مستند محمد رسولی است. تدوین آن را عماد خدابخش انجام داده و صداگذار آن نیز حسین قورچیان است. ندا ظهوری نیز عکاس و دستیار کارگردان بوده است.

کد خبر 2538929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیرحسین نیکنام ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام. چطور میتونیم به این فیلم دسترسی داشته باشیم؟ ممنون.
    • علیرضا سود ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      0 0
      طریقه دسترسی به فیلم چگونه است؟