۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

ارائه خدمات فناورانه در حوزه نفت به خارج از کشور

ارائه خدمات فناورانه در حوزه نفت به خارج از کشور

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: صدور خدمات مهندسي، اولويت پژوهشگاه در حوزه پايين دستي است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منصور بزمی با اشاره به برنامه های پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه پایین دستی گفت: از مهم‌ترين كارها، صدور خدمات مهندسی به خارج از كشور است كه گام‌های خوبی در سال ۹۳ برداشتيم. هم اکنون در آستانه انعقاد قرارداد براي طراحی واحدهای تحت ليسانس يك پالايشگاه در كشوری خارجي هستیم كه نقطه عطفي در توسعه دانش فنی و ارائه خدمات فناورانه به خارج، در پژوهشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمينه مركاپتان زدايی موبايل برای احداث واحدهای مركاپتان زدا بر روی كشتي كه با كشوري خارجي است قرارداد امضاء شده است و انشاءا.. در بهار ۹۴ این پروژه شروع خواهد شد.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در حوزه گاز در بحث ال ان جي شناور( FLNG )با يك شركت خارجي وارد مزايده شديم كه اميد داريم اولينFLNG با مشاركت پژوهشگاه طراحي شود.

وی افزود: در حوزه مهندسی، واحدهای RFCC را شروع خواهيم كرد كه قرارداد آن منعقد شده و با همکاری پالايش و پخش به سمت توسعه دانش فنی اين فرآيند پيش خواهيم رفت.

بزمی اظهار داشت: برخی از فرآيندها تجهيزات خاص دارد و بايد با مشاركت بخش خصوصي در كنار فرآيند لايسنس تجهيزات هم ارائه دهيم.

وی گفت: در سال ۹۴، در زمینه كاتاليست‌، كاتاليست ‌هاي هيدروكراكینك را فرمولاسيون و در شرکت دانش بنيان توليد خواهيم كرد. در مورد كاتاليست RFCC هم با توجه به حجم مصرف فعاليت را شروع كرده‌ايم.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در حوزه صنايع پتروشيمی و پليمر به دنبال توسعه دانش فني فرآيندهايی مانند تبديلات متانول هستيم که با مشاركت ساير مراكز پژوهشی فعال و نيز تمركز بر حوزه بالادستی براي سنتز مواد پليمری و شيميايی در سال ۹۴، توسعه پيدا خواهد كرد.

کد خبر 2538944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha