۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۱۱

مدیر بافت تاریخی منطقه ۱۲ خبرداد/

تملک ۵ خانه تاریخی در دستور کار شهرداری/ آخرین وضعیت خانه شهردار

تملک ۵ خانه تاریخی در دستور کار شهرداری/ آخرین وضعیت خانه شهردار

مدیر بافت تاریخی شهرداری منطقه ۱۲ گفت: خرید خانه‌های تاریخی اتحادیه پروین اعتصامی، معین‌التجار بوشهری، شیخ فضل‌الله نوری و بهبهانی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

محمدعلی محمدی به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران خانه‌هایی که دارای حساسیت بیشتری نسبت به ابنیه تاریخی دیگر هستند را شناسایی کرده تا آنها را تملک کند. یکی از این خانه‌ها متعلق به شیخ‌ فضل‌الله نوری است که اگر مشکل مالکیت نداشته باشد، خریدش را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه خانه تاریخی اتحادیه بیش از ۵۰ ورثه دارد، گفت: قیمت کارشناسی این خانه هنوز شناسایی نشده و در صورت شناسایی، همه وراث به قیمت خریداری می‌شود.

مدیر بافت تاریخی شهردار منطقه ۱۲ بیان کرد: پیش‌بینی شده که خانه‌های پروین اعتصامی که اکنون در اختیار مالک خصوصی است و خانه بهبهانی خریداری شوند. همچنین اگر خانه معین‌التجار بوشهری نیز مصوبه شورای شهر را بگیرد، این خانه نیز تملک خواهد شد.

خانه پروین

خانه تاریخی اتحادیه

محمدی درباره آخرین وضعیت خانه تاریخی مهربان که گفته می‌شد قرار است شهردار تهران در آن ساکن شود نیز گفت: این خانه مرمت شد و آن را تحویل دادیم تا برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: جداره و نمای خیابان‌های مصطفی خمینی و خیام نیز مانند خیابان ناصر خسرو مرمت خواهد شد. همچنین مرمت سردر باغ ملی نیز توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری در حال انجام است. ضمن اینکه مرمت کف فرش خیابان یارجانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 2539245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha