۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱

ساداتی:

بیمه کارگران ساختمانی با مشکل مواجه است

بیمه کارگران ساختمانی با مشکل مواجه است

قائم شهر - مسئول کانون انجمن های کارگران مازندران با بیان اینکه مشکلات و مسائل بسیاری در اجرای بیمه کارگران ساختمانی بوجود آمده است، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی از بیمه کردن ممانعت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی ساداتی پیش از ظهر جمعه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام مشکلات بوجود آمده در قانون ۵ کارگران ساختمانی است، اظهارداشت: در سال های گذشته بخشی از حق بیمه کارگران ساختمانی از صدور پروانه ساختمانی و سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها در نظر گرفته می شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حق بیمه کارگران ساختمانی ۱۵ درصد از صدور پروانه و ۵ درصد با مصوبه هیات دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، افزود: در سال جاری این سازمان مشکلاتی برای حق بیمه کارگران ساختمانی ایجاد کرده است و دفترچه های درمان آنها بدون ارائه کارت هوشمند مهارتی از سازمان فنی و حرفه ای تمدید نمی شود.

مسئول انجمن کارگران ساختمانی مازندران از تصویب قانون رفع موانع اجرایی کارگران ساختمانی در سال ۹۱ خبر و اذعان داشت: متاسفانه نمایندگان ۴ وزارتخانه، ۴ نماینده شورای شهر در کمیسیون های مختلف، نماینده سازمان تامین اجتماعی و کانون ساختمانی با عدم تشکیل این کارگروه از برنامه ها و قوانین تخطی می کنند.

ساداتی با اعلام اینکه سال گذشته شاهد حوادث ناگوار کارگران ساختمانی بوده ایم، افزود: برخی از این حوادث منجر به فوت کارگران ساختمانی شده است و خانواده های آنها با مشکل مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارگران ساختمانی برای بیمه ثبت نام اما هنوز در انتظار بیمه شدن هستند.

ساداتی از سهل الوصول بودن دریافت روادید و مجوز کارگران اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه کارگران اتباع خارجی و افغانی با پرداخت اندک مجوز کار را دریافت می کنند اما کارگران استان با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: اخیرا در بخش کارگران ساختمانی مشکلاتی ایجاد شده که کارگران اتباع خارجی زودتر از کارگران ساختمانی استان مشغول به کار می شوند.

ساداتی با بیان اینکه در سال گذشته با مشارکت سازمان نظام مهندسی، فنی و حرفه ای، اداره کار، تعاون و قانون ساختمانی دفاتر انجمن ساختمانی بیش از ۵۷ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی داده است، افزود: ۷ هزار و ۴۹۹ کارگر ساختمانی استان آموزش ایمنی را گذرانده اند و با این آموزش ۴۰ درصد در فوتی ها و حوادث کاهش داشته ایم.

وی از برنامه ریزی ۱۲ ساعت آموزش ایمنی برای کارگران ساختمانی استان در ۴ روز به مدت سه ساعت خبر داد.

کد خبر 2560749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha