۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹

اقوامی در گفتگو با مهر؛

تشکیل ۳۰۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی

تشکیل ۳۰۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل سه هزار و ۹۲ پرونده قاچاق کالا و ارز طی سال گذشته در سطح استان خبر داد.

محمد اقوامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی سال گذشته بر اساس گزارشات گمرکات آذربایجان غربی سه هزار و ۹۲ فقره پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز در سطح استان تشکیل شد، افزود: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی در رسیدگی به این پروندها متخلفان را به پرداخت جزای نقدی بالغ بر ۳۰۲ میلیارد ریال محکوم کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعزیرات حکومتی استان در زمینه رسیدگی به پرونده های قاچاق صلاحیت ثانوی داشته و در این راستا چهار گلوگاه موجود در استان غیر فعال شده اند، ادامه داد: مباشرت در قاچاق کالا عامل تشکیل ۵۰ درصد پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در بخش قاچاق محسوب می شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده های وارده در شعب کالا و خدمات چهار روز است، عنوان کرد: این در حالی است که متوسط رسیدگی در ۳۱ استان کشور ۴۷ روز و مصوب هیات دولت ۲۰ روز است.

اقوامی همچنین میزان متوسط رسیدگی به پرونده های شعب بهداشت را هفت روز اعلام و اضافه کرد: متوسط زمان رسیدگی در شعب قاچاق کالا و ارز ۲۳ روز بوده که این نسبت به متوسط زمان رسیدگی مصوب هیئت دولت ۳۷ روز اعلام شده است.

کد خبر 2561160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha