۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

اتصال ۱۶۰ هزار نقطه از کشور به شبکه استعلام ثبت احوال

اتصال ۱۶۰ هزار نقطه از کشور به شبکه استعلام ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت احوال از اتصال ۱۶۰ هزار نقطه از کشور به شبکه استعلام پایگاه داده های ثبت احوال خبر داد و گفت: در صدور کارت هوشمند از کشورهای توسعه یافته جلوتر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد ناظمی اردکانی در مراسم امضای تفاهم نامه با چاپخانه دولتی ایران در جمع خبرنگاران به عملکرد ۵ ساله خود دراین سازمان اشاره کرد و افزود: در سال ۸۸ سازمان از لحاظ ساختاری سنتی و شناسنامه ها نیز دستی صادر می شد که قابل خدشه بود و از لحاظ امنیتی نیز قابل اتکا نبود.

وی گفت: با تحولات ثبت احوال شناسنامه ها مکانیزه ، غیر قابل خدشه و با امنیت بالا صادر می شود و همچنین پایگاه اطلاعات داده ها هم اکنون در اختیار سازمانهای دولتی قرار می گیرد و ۱۶۰ هزار نقطه از کشور به شبکه استعلام متصل هستند.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال ، در حال حاضر تمامی اسناد بصورت الکترونیکی صادر می شود و ثبت احوال جزو سازمانهای پیش رو در کشور محسوب می شود.

وی درمورد کارت هوشمند ملی نیز گفت: آخرین پروژه در سازمان، صدور کارت هوشمند است که این کارت فقط در کشورهای پیشرفته صادر می شود و دراین خصوص از کشورهای توسعه یافته نیز جلوتر هستیم.

ناظمی اردکانی در مورد ایجاد پرونده الکترونیکی برای افراد تاکید کرد: در مناطقی که به پایگاه داده های ثبت ا حوال دسترسی دارند دیگر نیازی به دریافت اصل کارت ملی و یا کپی آن از افراد وجود ندارد و میتوان پرونده الکترونیکی تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه امروزه شماره ملی کاربرد زیادی دارد، گفت:در انتخابات مجلس نهم  ازطریق شماره ملی اخذ رای انجام شد و در حوزه های انتخاباتی مجلس دهم نیز با کمک شماره ملی رای دریافت می شود.

کد خبر 2561471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha