۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

باحضور صالحی وجمعی از صنف نشر؛

پیکر رئیس اسبق اتحادیه ناشران تشییع شد

پیکر رئیس اسبق اتحادیه ناشران تشییع شد

پیکر رئیس اسبق اتحادیه ناشران با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمع زیادی از اعضای این صنف رهسپار خانه ابدی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی رئیس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و موسس انتشارات سنایی صبح امروز یکشنبه ۶ اردیبهشت با حضور معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و روسای قدیم و جدید این اتحادیه و همچنین جمع زیادی از اعضای صنف ناشر و کتابفروش در محل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد.

جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رمضان شیرازی، سالن اجتماعات اتحادیه را پُر کرده بود و به ناچار جمعی از حضار در حیاط اتحادیه و نیز کوچه‌های اطراف، سرپا مراسم را دنبال کردند.

سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در سخنان خود در این مراسم، از زنده‌یاد رمضان شیرازی به عنوان یکی از چهره‌های خدمتگزار عرصه نشر کشور و دردآشنا با این حوزه یاد کرد و ضمن اشاره به نقش او در شکل‌گیری نهاد صنفی قدرتمندی به نام اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، خواستار همبستگی بیشتر این صنف برای ادامه راه بزرگانی مانند رمضان شیرازی در جهت برطرف کردن معضلات عرصه نشر شد.

حسن کیائیان رئیس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، نادر قدیانی رئیس سابق و محمود آموزگار رئیس جدید این اتحادیه هم هر کدام دقایقی چند درباره ویژگی‌های اخلاقی و نیز تاثیرات تلاش‌های زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی در حوزه نشر سخن گفتند. شریف‌زاده از اعضای سابق هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران هم از رمضان شیرازی به نیکی یاد و برایش آرزوی علو درجات کرد.

همچنین مهدی رمضان شیرازی فرزند زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی در سخنانی کوتاه از تمامی اعضای صنف ناشر و کتابفروش به جهت حضور در مراسم تشییع پدرش سپاسگذاری کرد.

در ادامه این مراسم پیکر رئیس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از جلوی این اتحادیه به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد تا در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

بر اساس این گزارش، مراسم یادبود زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی سه شنبه هشتم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی در تهران برگزار خواهد شد.

داوود رمضان شیرازی، ناشر پیشکسوت و مدیر انتشارات سنایی که ۸ سال ریاست اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران را هم بر عهده داشت، پس از یک دوره طولانی بیماری، غروب جمعه ۴ اردیبهشت در بیمارستان مهر در تهران درگذشت. وی کار خود را در زمینه کتاب از سال ۱۳۲۷ آغاز کرد. دیوان فخرالدین عراقی، دیوان سنایی و اشک مهتاب از جمله کتاب‌های انتشارات سنایی در دوره مدیریت زنده‌یاد داوود رمضان شیرازی بود.

 

کد خبر 2562133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha