۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳

مشیریان خبر داد:

مبارزه با علف های هرز در ۱۵ هزار هكتار اراضی استان سمنان

مبارزه با علف های هرز در ۱۵ هزار هكتار اراضی استان سمنان

سمنان - مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان با یادآوری اینکه ۵۴ هزار هكتار مزارع استان زیر کشت گندم و جو است، گفت: مبارزه با علف های هرز مزارع غلات استان به حدود ۱۵ هزار هكتار رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان، عباس مشيريان از مبارزه با علف های هرز در حدود ۱۵ هزار هكتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد و گفت: تاكنون بيش از ۹ هزار هكتار از مزارع گندم و بيش از پنج هزار هكتار از مزارع جو زير پوشش مبارزه با علف هاي هرز قرار گرفته است.

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان افزود: با استفاده از ادوات زمينی با علف هاي هرز پهن برگ، نازك برگ و یا يه صورت توام کار مبارزه در حال انجام است.

مشيريان به كشاورزان توصيه كرد:با توجه به خسارت ناشي از علفهای هرز به كميت و كيفيت محصولات توليدي در صورت عدم مبارزه اصولی، لازم است اين مبارزه زير نظر اعضاي حدود ۴۰ شبكه مراقبت در مزارع گندم و جو با دقت انجام شود.

وی بيان كرد: شهرستان گرمسار با حدود ۶ هزار هکتار  و آرادان با حدود چهار هزار و ۵۰۰ هكتار بيشترين سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند.

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان در پایان يادآور شد: در استان حدود ۵۴ هزار هكتار مزارع گندم و جو وجود دارد كه براورد شده است حدود ۲۳ هزار هكتار زير پوشش مبارزه با علف هاي هرز قرار گيرد.

کد خبر 2562219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha