۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷

مرادآبادی:

شورای یاوران معروف در زندان بوئین زهرا تشکیل شد

شورای یاوران معروف در زندان بوئین زهرا تشکیل شد

بوئین زهرا- رئيس زندان شهرستان بوئين زهرا از تشكيل شورای ياوران معروف اين مركز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين ابوالفضل حسيني مرادآبادي در این باره گفت: نظربه اشاعه فرهنگ آموزه های دینی وهمچنین اهمیت فریضه امر به معروف ونهی از منکر، شورای یاوران معروف با حضور كارشناسان فرهنگي و تربيتي اين زندان تشكيل شد.

وي رعایت موازین شرعی و حفظ شئونات اخلاقی مددجويان را از جمله وظايف اين شورا عنوان كرد و افزود: وظیفه‌ یاوران معروف در حد تذكر لسانی و ارائه گزارش به دبیرخانه شورا بوده و هیچ ‌گونه اقدام فردی و شخصي از سوی اعضاء صورت نمی‌گیرد.

حسيني مرادآبادي بيان کرد: شورای ياوران معروف اين مركز بر اساس آيين نامه ودستورالعمل اجرايي حوزه فرهنگي وتربيتي سازمان زندانهاي كشور تشكيل گرديده وباتوجه به شرایط محیطی زندان و زندانيان،فعالیت خواهد كرد.

رئيس زندان شهرستان بوئين زهرا با اشاره به آيات قرآن مجيد در خصوص اهميت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: قرآن یکی از صفات برجسته مؤمنان را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و حتی آن را از جهاد در راه خدا مهمتر عنوان مي كند.

وفاداري به كاركنان سبب ايجاد تعهدشغلي در آنها می شود

مديركل زندانهاي استان قزوين گفت: وفاداري به كاركنان سبب ايجاد تعهدشغلي در آنها مي شود.

حميدرضافراست طلب در جلسه ديدار بامديران زندانهاي استان اظهارداشت:خلق محيطي كه درآن وفاداري،توجه واعتماد وجود داشته باشد باعث ايجاد رشد وپيشرفت كاركنان خواهد شد.

وي بابيان اينكه تعهد سازماني به دليل تأثيرش بر سطح كوشش و تعهدشغلي،مهم تلقي مي شود گفت:كارمندان داراي تعهد سازماني بالا نسبت به كساني كه تعهد كمتري دارند، عملكرد بهتري داشته و باعث ايجاد اشتياق،وفاداري وصميميت در كار می شود.

فراست طلب امنيت شغلي كاركنان را از جمله مؤلفه هاي تعهد سازماني دانست وگفت:زماني كه مقوله امنيت شغلي در بين كاركنان تضعيف گردد،قرارداد رواني موجود بين آنها و سازمان از هم گسيخته شده و روحيه همه كاركنان را تضعيف مي سازد.

مديركل زندانهاي استان قزوين اضافه كرد:عدم رضايت و عدم احساس تعلق و وفاداري كاركنان به سازمان،تأخير، غيبت رواني و فيزيكي را به همراه داشته و متأسفانه هزينه هاي بسيار را متحمل سازمان مي نمايد.ازاينرو لازمست مورد توجه مديران قرار گيرد.

فراست طلب بابيان اينكه چرا برخي افراد به سازمان خود وابستگي نداشته و به ارزش ها و اهداف آن پايبند نيستند و اهداف سازماني را مغاير با اهداف خود مي بينند گفت:بين عدم تعهد و وفا داري سازماني و مشكلاتي چون غيبت، تأخير،عدم مشاركت و درگيري نيروي كار،سطح پايين عملكرد و بازدهي نيروي انساني رابطه معنادار و معكوس وجود دارد. 

وي باتأكيدبراينكه وفا داري به سازمان بايد بين كاركنان پرورش يابد خاطرنشان كرد: سازمان ها به افرادي نياز دارند كه به نفع سازمان و فراتر از وظايف مقرر عمل كنند.اين امر به ويژه در مشاغل حساسي چون مديريت زندانها از اهميت به سزايي برخوردار است.

اين مقام مسؤل خطاب به مديران زندانها گفت: تعهد سازماني به عنوان يك نگرش و طرز تلقي ،جهت برنامه ريزي، سازماندهي، حفظ و نگهداري نيروي انساني و افزايش كارايي و عملكرد را در اختيار مديران قرار مي دهد.دراين صورت همه كاركنان بر اين باورند،به سازماني تعلق دارند كه به ما آنها توجه داشته،كار تلاش برانگيز به آنهاارجاع مي دهد،به آنها اعتقاددارد وخيروصلاحشان رامي خواهد.

وي باتأكيدبر اينكه با ايجاد كانالهاي باز وروشن ارتباطي بايد اعتماد كاركنان را به وجود آورد اذعان داشت:باايجاد ارزشهاي مشترك دربين مديريت وكاركنان بايستي اعتقاد قوي كاركنان نسبت به سازمان وپذيرش اهداف سازماني  و تلاش فراوان و مشتاقانه آنها در جهت دستيابي به اين اهداف را فرهنگ سازي کرد.

فراست طلب افزود: وقتي احساس تعلق و وفاداري سازماني جريان يابد،محيطي صميمي و آشنا دركار به وجود مي آيد.در چنين محيطي انجام كارها بسيار ساده تر است و فعاليت هاي گروهي به خوبي و با سرعت پيشرفت مي نمايد.كارمندان مشتاق به فداكاري براي سازمان مي شوندوبه مراتب بيش از حفظ كارشان به سهيم شدن و حتي فداكاري براي پيشرفت سازمان علاقه نشان مي دهند.

مديركل زندانهاي استان قزوين درآخر برعوامل مؤثر بر تعهد سازماني كاركنان اشاره كرد وگفت:تعهد و وفا داري كاركنان صرفا اتفاقي نيست ومديريت بايدآنها رابوجود آورد.خلق محيطي كه درآن وفا داري ،توجه واعتماد وجود داشته باشد هزينه دارد وليكن روي مزاياي آن نمي توان قيمت گذاشت.

کد خبر 2562345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha