۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸

عباسی خبر داد:

ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در گلستان

ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در گلستان

گرگان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امرالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت مقام کارگر و تجلیل از برترین های جامعه کار و تلاش استان گلستان ضمن یادآوری واقعه نامگذاری روز جهانی کارگر بیان کرد: کارگران با بهره برداری از فرهنگ غنی اسلامی و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره حامی نظام بوده اند.

عباسی افزود: کار در فرهنگ ما عبادت است و کارگران جهادگر هستند و پیامبر اسلام (ص) بر بازوی کارگران بوسه زده و فرموده است "مزد کارگر پیش از خشک شدن عرقش باید پرداخت شود".

وی ضمن اشاره به برنامه های هفته کار و کارگر در استان گلستان بیان کرد: تلاش کرده ایم این برنامه ها توسط خود کارگران و نمایندگان آنها اجرا شود.

وی در ادامه به رویکردهای وزارت کار اشاره کرد و گفت: توسعه بیمه های اجتماعی و ورزشگاه های کارگری برای ارتقای سلامت جسمی و روحی کارگران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: همچنین پرداخت به موقع بیمه بیکاری و توانمندسازی کارجویان از طریق آموزشگاه های فنی و حرفه ای که گلستان به عنوان پایلوت شناخته می شود، جزو برنامه های ما است.

عباسی از اجرای طرح صلاحیت ایمنی پیمانکاران خبر داد و اظهار کرد: طرح صلاحیت پیمانکاران در راستای کاهش حوادث و بیماری ها بسیار موثر است و در زمینه اجرای طرح هماهنگ پوشش بیمه سلامت جزو استان های پیشرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات طرح توسعه مشاغل خرد در دستور کار است افزود: ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان و حمایت از واحدهای تشکل دار جزو دیگر برنامه های وزارت و استان گلستان خواهد بود.

کد خبر 2562386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha