۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵

محبت خواه اعلام کرد؛

هزینه ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای راهسازی آذربایجان غربی

هزینه ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای راهسازی آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از هزینه اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای حوزه راه استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل محبت خواه ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه راهسازی چالدران با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار برای بهسازی، آسفالت ریزی و خط کشی راه های اصلی و روستائی هزینه می شود که در این راستا امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت می شوند.

وی اصلاح نقاط حادثه خیز را از دیگر اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی طی امسال دانست و افزود: همچنین طرح ارتقا درجه مسیرهای ارتباطی از به راههای اصلی و بزرگراه اجرایی می شوند که امیدواریم با اجرای آنها شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال در جهت بهسازی آسفالت راه های روستائی طرح جدیدی در دست اجرا است، عنوان کرد: آن دسته از راههای ارتباطی استان که تا مرحله زیرسازی انجام شود، بدون الویت راههای این روستاها از سوی راه و شهرسازی آسفالت ریزی می شود.

محبت خواه طرحهای بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت تخصیص اعتبارات دانست و ادامه داد: مسیرهای ارتباطی چالدران نیز امسال سهم مناسبی از اعتبارات حوزه راهسازی استان دارند.

همه محورهای ارتباطی چالدران نیازمند بهسازی هستند

فرماندار چالدران نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان دارای وسعت و پراکندگی راه های ارتباطی روستائی و ۴ راه اصلی چالدران-خوی، چایپاره، شوط و ماکو است، که در تمامی این مسیرها نیاز به بهسازی،اصلاح ،آسفالت ریزی و روکش آسفالت داریم.

کریم حسین زاده با تاکید بر توسعه زیرساختها در شهرستان بخصوص در حوزه راه با اشاره به مسیر چالدران به چایپاره که بیشترین ترددها بویژه حمل و نقل عمومی چالدران از این مسیر است، خواستار تسریع در عملیات خط کشی، روکش آسفالت و حذف نقاط حادثه خیز  در این مسیر شد.

وی در ادامه به عدم توازن موجود بين امكانات اداره راه و شهرسازي شهرستان و راه هاي مواصلاتي اصلي و فرعي شهرستان اشاره كرد و گفت: راه و شهرسازي شهرستان بايد با مساعدت مديران استاني از لحاظ تجهيزات تقويت شود.

همچنین در ادامه اعضای جلسه از پل ارتباطی روستای مزرعه که در سالهای گذشته بر اثر سیل تخریب شده بود و مشکلات ارتباطی زیادی را برای روستائیان  ایجاد کرده بود بازدید کردند.

این پل ۵ روستا را به یکدیگر وصل می کند که مقرر شده امسال عملیات اجرای پل شروع شود.

کد خبر 2562630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha