۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴

دومین شماره مجله ایران مهر منتشر شد/ضمیمه گردشگری را بخوانید

دومین شماره مجله ایران مهر منتشر شد/ضمیمه گردشگری را بخوانید

شماره دوم مجله ایران مهر که گستره ۳۱ استان ایران را پوشش می دهد در بخش های جامعه ایران،فرهنگ و هنر ایران،میراث ایران ، اقتصاد ایران،ضمیمه گردشگری و تصویر ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجله که به صورت دیجیتال منتشر می شود تلاش می کند نگاهی داشته باشد به مهمترین گزارش های چالش برانگیز استان ها در طول دو ماه اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴ تا از سوی دیگر تصویری از دغدغه های مهم استانی پیش روی مخاطب قرار دهد.

ورودی این شماره اختصاص دارد به سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی از اول اسفند ۹۳ تا ۲۰ فروردین ماه ۹۴. در این گزارش  از نظر خواهید گذراند کدام وزرا بیشترین سفرهای استانی را داشته اند و کدام استان ها در این مدت زمانی از دید و بازدید مقام مسئول محروم بوده اند.

همچنین در این شماره گفتگویی داریم با کارشناسان سیاسی درباره موضوع جیش العدل که پلی است میان تروریست غربی و تفکرات افراطی منطقه.

در بخش های جامعه ایران، فرهنگ و هنر ایران، میراث ایران و اقتصاد ایران همچون شماره نخست مهمترین گزارش های استانی در این حوزه ها را که طی دو ماه در اداره کل استان های خبرگزاری مهر تولید شده از نظر خواهید گذراند.

بخش جامعه ایران در این شماره مزین به نام و یاد شهداست. همچنین به مشکلات کم آبی و قطعی آب در استان ها پرداختیم و نگاهی داریم به دیگر معضل شهرهای بزرگ استان ها که بحث کمبود حمل و نقل عمومی و ترافیک است . همچنین در این شماره سری زدیم به اسرای خراسانی تا از اسارتشان در تکریت بگویند. اما شاید یکی از جنجالی ترین گزارش های این شماره مربوط به نوجوان ۱۳ ساله کرمانی است که این روزها تجربه پدر شدن را پشت سر می گذارد. این جوان ۱۳ ساله به عنوان کم سن ترین پدر ایران شناخته می شود . پسری ۱۳ ساله ای که خود هنوز باید شور و شر کودکی را در سر داشته باشد اما زیر بار فشارهای زندگی کمر خم کرده است. محیط‌بانی با دستان خالی درارتفاع ۴هزارمتری هم یکی از جذاب ترین گزارش های این شماره مجله ایران مهر است.

برای گشت و گذار در حوزه فرهنگ و هنر در ایران زمین بیش از داشته ها متاسفانه باید دست بر کمبودها گذاشت که بیشتر هم زیرساختی است وگرنه هنرمندان ایرانی در سراسر اقلیم ایران به چشم می خورند و چه بسا هنر اصیل را باید لابه لای هنرهای سنتی و بومی جستجو کرد. در این شماره گذری کوتاه داریم به برخی از ضعف های ساختاری در استان های مختلف.

بخش میراث ایران زمین همواره یکی از جذاب ترین بخش هاست. در این شماره سری زدیم به بازی‌های بومی و محلی از کهن‌ ترین نمادهای فرهنگی و ملی مردم مناطق مختلف به شمار می رود. و یادی کردیم از «رحمان آفتابی آذر» هنرمند پیشکسوت مسگری، آخرین بازمانده بازار مسگران اردبیل که دار فانی را وداع گفت. در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور یک هزار و ۹۴ اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که تاکنون ۴۶۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. نگاهی داریم به این آثار تاریخی و البته گزارش های خواندنی دیگر.

در بخش اقتصاد نیز از دلالانی که معدن کار شده اند تا خام فروشی معادن سخن به میان آمده . همچنین گزارشی از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی در این شماره منتشر شده است.شاید یکی از جالب ترین گزارش ها هم از سمنان باشد . گزارشی که از فروش عسل در بنگاه معاملاتی می گوید. این بخش از مجله از جزئیات مباحث اقتصادی در استان ها تا مباحث کلان را در بر می گیرد.

اما بخش گردشگری این شماره مجله مهر شامل گزارش هایی جامع از اماکن تاریخی،تفریحی،طبیعی استان های کشور است که در ۷۷صفحه به صورت ضمیمه همراه با مجله منتشر می شود تا  ایران چهار فصل، که مقصد همیشگی گردشگران وطنی و غیر وطنی بوده را از زاویه جاذبه هایش از نظر بگذرانید.

همچنین در بخش انتهایی مجله می توانید با نگاه به منتخب عکس های استانی مهر ، سری بزنید به استان های مختلف کشور.

جهت دریافت شماره دوم مجله بین ایران مهر این جا کلیک کنید.

کد خبر 2563121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha