۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۲

رستگار در نشست خبری:

کسب سه سهمیه المپیک هدف فدراسیون جودو است

کسب سه سهمیه المپیک هدف فدراسیون جودو است

رئیس فدراسیون جودو گفت: سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک پیچیده است و تلاش می‌کنیم با کسب سه سهمیه راهی بازیهای المپیک 2016 شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسئولان فدراسیون جودو عصر امروز در محل دفتر امور مشترک فدراسیون ها برگزار شد و طی آن محمدعلی رستگار و آرش میراسماعیلی رئیس و نایب رئیس فدراسیون جودو به همراه مجید زارعیان سرمربی تیم ملی با ارائه برنامه های آتی خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. 

در ابتدای جلسه رستگار در خصوص انتخابات آتی اتحادیه آسیا و حذف نام یک ایرانی از تشکیلات این نهاد بین المللی گفت: تا دوره قبلی انتخابات آسیا در همه پست ها صورت می گرفت ولی با تغییر اساسنامه فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا فقط در پست های رياست، دبیرکل و خزانه‌دار انتخابات برگزار خواهد شد که برای پست رياست "عبیدالعنزی" از کویت ، برای پست دبیرکلی "ماکیش کومار" از هند و برای پست خزانه دار هم خانمی از امارات نامزد شده اند. 

وی افزود: در سایر پست ها بخصوص مسئولین کمیته های مختلف انتصاب از سوی رئیس صورت می گیرد که با صحبتی که در چند مرحله با "العنزی" داشتیم ولی عنوان داشت که از هر کشور تنها یک نفر می تواند عضو کمیته اجرایی باشد. این قانون نه برای ما که برای کره جنوبی هم اجرا شد. ایران نصیرنژاد و درخشان را در هیات اجرایی داشت که درخشان باقی ماند و در چند مورد با صورت حضوری یا ارسال نامه حمایت های خود را از هر دو نماینده ایران داشته ایم.

رئیس فدراسیون جودو در مورد استعفای سرمربی تیم ملی نوجوانان هم گفت: اواخر سالجاری میقانی به دلیل مشغله کاری عنوان داشت که نمی خواهد با تیم ملی همکاری کند و تلاشهای ما برای ادامه همکاری به جایی نرسید و در نهایت با این استعفا موافقت کردیم و در خصوص جایگزین هم با یک مربی کره ای ،عطا عباس‌نژاد و یکی دو نفر دیگر از صحبت کرده ایم که هنوز قطعی نشده است. 

رستگار  در خصوص تعداد سهمیه های المپیک ایران هم گفت: ما شانس کسب سه سهمیه برای حضور المپیک را داریم. تاکنون هم یک سهمیه آن قطعی شده ولی باید تا پایان مهلت مقرر (اردیبهشت ماه 95) تلاش کنیم و بتوانیم به دو سهمیه دیگر برسیم.

وی در خصوص دوپینگ هم گفت: از سه سال قبل به صورت جدی به دنبال مبارزه با دوپینگ بوده ایم و از این بابت فدراسیون جودو پیشروست. ما در مینه آگاهی دادن به ورزشکاران و گرفتن تست در مسابقه‌های متعدد داخلی پیشگام کارهای خوبی انجام داده ایم و این موضوع از نکات  مثبت عملکرد فدراسیون جودو است.

رستگار در پایان سخنان خود از راه اندازی 32 کانون جودو آموزشگاهی ، برقراری وفاق و همدلی در بین خانواده بزرگ جودو و استفاده از تمام نیروهای نخبه این رشته در بخش های مختلف ، زمان حضور ویزر در تهران و نحوه پرداخت حقوق به ملی پوشان مواردی را مطرح کرد.

کد خبر 2563523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha