۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴

دریابیگی:

بی توجهی به قشر کارگر ناشی از کم کاری مسئولان است

بی توجهی به قشر کارگر ناشی از کم کاری مسئولان است

ساری - دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه بی توجهی به قشر کارگر مربوط به کم کاری مسئولان است، گفت: روز جهانی کارگر یادآور خیلی از مسائل کارگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصراله دریابیگی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و بازنشستگان مازندران در حسینیه عاشقان ساری با بیان اینکه بیمه کارگری یکی از دستاوردهای فرمایشات رهبری در حمایت از کارگران بوده است، اظهارداشت: برگزاری مراسم هفته کارگر یک برنامه سمبلیک و تشریفاتی است که مسئولان باید حرمت و ارزش کارگران را حفظ کنند.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان آیینه کارگران هستند، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست بلکه باید حمایت کارگران و بازنشستگان را بهمراه داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه حقوق دریافتی کارگران در هاله ای از ابهام است، اذعان داشت: بیمه سلامت حق مردم جامعه است و نباید مردم و فقرا بودجه آنرا پرداخت کنند.

دریابیگی بیان کرد: هفته کارگر سال جاری سال وحدت، همدلی و همزبانی است که دلگرمی، شکوفایی اقتصاد و تحقق عدالت اجتماعی را بهمراه دارد.  

همچنین رئیس کانون شوراهای اسلامی کارخانجات مازندران با بیان اینکه اجرای برنامه های هفته کارگر از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی که این نامگذاری حساسیت خاصی را می طلبد.

شیرافکن با اشاره به اینکه کارگران قشر خدوم کشور هستند، اظهارداشت: گرامیداشت هفته کارگر کمترین کار ممکن برای افرادی که گرداننده چرخه اقتصاد کشور است.

کارگران از مشکلات صنفی رنج می برد

وی با بیان اینکه امام راحل در ۱۱ اردیبهشت ۵۸ با نامگذاری روز کارگر شان واقعی کارگر را ادا کرد، تصریح کرد: نخوابیدن چرخ اقتصاد و حضور در عرصه جنگ مهمترین اقدامات انجام شده توسط کارگران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کارخانجات مازندران با اشاره به اینکه سخت ترین کارها توسط کارگران صورت می گیرد، اذعان داشت: با این اوصاف اکثر کارگران دچار مشکلات عدیده ای در حرفه و زندگی خود هستند.

شیرافکن مهمترین مشکلات کارگران را بحث امنیت شغلی، نبود قوانین حمایتی و وضعیت معیشتی کارگران عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست اشتغال در کشور از ایجاد اشتغال بسیار مهمتر است.

وی از استاندار مازندران خواستار احداث مجتمع رفاهی، تفریحی و ورزشی برای کارگران استان شد و اظهارداشت: این مجتمع رفاهی، تفریحی و ورزشی در دیگر استان های کشور برای کارگران احداث شده است.

همچنین مسئول انجمن کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته طرح آموزش ایمنی برای کارگران ساختمانی اجرایی شد، گفت: اجرای این طرح در سال گذشته بعنوان یک طرح نمونه در کشور مطرح شد و کاهش در حوادث نسبت به سال ۹۲ در استان بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده است.

سید هادی ساداتی با بیان اینکه در دیدار با مسئولان مشکلات و درخواست های حوزه کارگران مطرح شد، اظهارداشت: بزودی مشکلات  مربوط به کارگران استان حل و فصل خواهد شد.

وی ساماندهی کارگران ساختمانی در میادین و رانندگان حمل کالای جاده ای در بندر امیرآباد از برنامه های آتی انجمن کارگران ساختمانی عنوان کرد و افزود: ۷۵۰ هزار کارگر در سال جاری بیمه خواهند شد و نمایندگان مجلس برای مسائل سیاسی دنبال بیمه کارگران نباشند.   

کد خبر 2564064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha