۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۲۹

روز پنجشنبه با حضور مراجع تقلید:

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم افتتاح می‌شود

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم افتتاح می‌شود

قم - رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) روز پنجشنبه با حضور مراجع تقلید افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین تحویلدار بعدازظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این شبستان روز پنجشنبه بعد از اقامه اولین نماز جماعت در این مسجد به امامت آیت الله سعادتی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور مراجع تقلید برگزار می شود و پس از قرائت قرآن کریم‌ مدیحه سرایی و بیان گزارشی از بانی مسجد، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور سخنرانی می کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت داشته و ۷۰۰ متر بالکن دارد و به گونه ای ساخته شده که بنای قدیم و بنای جدید با یکدیگر سازگاری داشته و یک نمای واحد را نشان می دهند.

مسجد امام حسن عسکری (ع) به امر امام حسن عسکری(ع) و توسط احمد بن اسحاق عشعری، وکیل گرانقدر امام معصوم(ع) در شهر قم بنا شده است.

حجت الاسلام تحویلدار تصریح کرد: مرحوم آیت الله گلپایگانی در این مسجد معتکف می شدند و عنایت ویژه ای به توسعه داشتند و املاک اطراف این مسجد را خریداری کردند و با تهیه نقشه ای جامع زمینه این توسعه را فراهم کردند و بعد از درگذشت ایشان، ‌ آیت الله صافی گلپایگانی کلنگ احداث این مسجد را بر زمین زدند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاح مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: برای بنای شبستان جدید مسجد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که تمام این میزان را خیران و مردم مشارکت داشتند.

حکاکی کل قرآن به طول ۹ هزار متر در مسجد

وی یادآور شد: تمام قرآن کریم به طول ۹ هزار متر در ستون ها، کناره ها، گنبد، گلدسته و مقداری در سطح زیرین این مسجد نوشته شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: این مسجد دارای ۲ گلدسته بسیار با عظمت است که یکی از آن ۵۹ متر از سطح شبستان ارتفاع دارد.

وی افزود: این مسجد از نظر سرمایشی و گرمایی همچون مسجدالنبی در مدینه است که رو به قبله ساخته شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: در این مسجد بسیار هنرآفرینی شده و امید است مرکزی برای تدریس دروس سطوح عالی حوزه های علمیه با حضور مراجع تقلید باشد.

حجت الاسلام تحویلدار اظهار کرد: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری ظرفیت ۲ هزار نمازگزار را دارد و همچنین دارای ۱۸۰ سرویس بهداشتی است،  از این نظر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده و مجهز است.

مسجد امام حسن عسکری کانون بزرگ فرهنگی جهان اسلام

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: امید است در آینده مسجد امام حسن عسکری کانون بزرگ فرهنگی جهان اسلام باشد و پذیرای زائران بسیار زیادی باشد و بعد از مسجد گوهرشاد بیشترین رفت و آمدها در این مسجد صورت گیرد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام بعد از هجرت به مدینه اولین کاری که انجام دادند بنای مسجد بود و بعد از ایشان ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به ساخت مسجد اهتمام ویژه ای ورزیدند.

کد خبر 2565216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha