۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۵۲

غریوی:

بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی ۲۰ درصد افزایش می یابد

بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی ۲۰ درصد افزایش می یابد

زنجان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازرسی های انجام شده از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی ۲۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازرسی های انجام شده افزود: سال گذشته بیش از ۶ هزار بازرسی موردی و ادواری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشتیم و بازرسان موظف هستند تا در محل های دور افتاده به عنوان وظیفه انسانی و قانونی نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسی ها در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: تعداد بازرسی ها در سال ۹۴ نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت تا ضوابطی که موجبات سلامت نیروی کار را فراهم می کند احیا شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یکی از مشکلات این است که برخی کارگران با این که وسایل حفاظت شخصی در اختیارشان قرار می گیرد متاسفانه به برخی دلایل از استفاده از این وسایل خودداری می کنند و در نتیجه موجب برخی آسیب ها می شوند.

وی تاکید کرد: به کارفرمایان ابلاغ شده که با کارگرانی که از وسایل ایمنی استفاده نمی کنند برخورد انضباطی شود و در این زمینه کارفرما مقصر نیست بلکه کارگران همکاری لازم را ندارند .

وی اظهار داشت: کارفرمایانی که از بیمه کردن کارگران خودداری می کنند، کارگر می تواند به هیئت های تشخیص حل اختلاف مراجعه کند و اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار را طلب کند و این هیئت رای صادر می کند و اگر کارفرما تمکین نکند از طریق اجرای احکام دادگستری و تامین اجتماعی این آرا قابل اجرا خواهد بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در سال گذشته تعداد کل شکایات رسیده به این اداره کل بیش از ۵ هزار پرونده بوده است.

کد خبر 2565320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha