۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

حجت الاسلام صفی یاری:

۱۳۰۰ کردستانی معتکف شدند

۱۳۰۰ کردستانی معتکف شدند

سنندج- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امسال هزار و ۳۲۰ نفر در مساجد استان معتکف شدند.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ۲۵ فروردین ماه امسال ثبت نام از معتکفین در کردستان آغاز شد، گفت: تا تاریخ دهم اردیبهشت ماه از علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام به عمل آمد و خوشبختانه استقبال خوبی هم در سطح استان از شرکت در این مراسم معنوی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم اعتکاف در ۱۷ مسجد استان برگزار شد، عنوان کرد: امسال ۱۹ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین است.

وی اظهارداشت: مساجد شهرهای سنندج، قروه، سریش آباد، دلبران، دزج، مالوجه، وینسار، بیجار، توپ آقاچ، بیانلو، بابارشانی، یاسوکند، پیرتاج و کامیاران امسال پذیرای معتکفین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: ۳۲ نفر از اساتید و قاریان قرآن با همکاری دارالقرآن در بحث زلال احکام اعتکاف برنامه های قرآنی و تفسیر قرائت را در تعداد مساجد مذکور اجرا می کنند.

حجت الاسلام صفی یاری با اعلام اینکه یک هزار و ۳۲۰ نفر در سطح مساجد استان امسال معتکف شدند، ادامه داد: ۳۵ نفر از روحانیون و مبلغین و مبلغات و ۵۰ نفر از مداحان و شاعران آیینی در جمع معتکفین استان حضور دارند.

وی به اعزام تعداد مبلغ و مبلغه به مراسم اعتکاف امسال در استان اشاره کرد و افزود: ۱۹ مبلغ و ۸ مبلغه غیربومی و۱۳ مبلغ و ۵ مبلغ بومی به مساجد محل برگزاری مراسم اعتکاف اعزام شدند و یک مبلغ ویژه نیز به مساجد محل برگزاری این سنت حسنه در شهرستان بیجار اعزام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار جلد کتاب اعتکاف با ادعیه دعای مخصوص ام داوود در سطح استان توزیع شده است، بیان کرد: در سه روز مراسم اعتکاف مبلغان اعزام شده به سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی، اقامه نماز جماعت و برگزاری حلقه های معرفت برای معتکفین می پردازند.

آیین اعتکاف در ایام البیض از ۱۳ تا ۱۵ رجب المرجب واقع شده است و هم اکنون در مساجد جامع مناطق مختلف کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 2567510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha