۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳

کلانتری خبر داد:

مصرف یک میلیارد متر مکعبی آب دریاچه ارومیه توسط بخش کشاورزی

مصرف یک میلیارد متر مکعبی آب دریاچه ارومیه توسط بخش کشاورزی

بناب – نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از مصرف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب دریاچه ارومیه توسط بخش کشاورزی در سال های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری بعداز ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه بناب با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه ای به احیای دریاچه ارومیه دارد، افزود: ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال جاری اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه از آذربایجان غربی و بقیه از آذربایجان شرقی تامین می شود، ابراز داشت: طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه منتفی است.

کلانتری با اشاره به اینکه باید مردم حوضه دریاچه ارومیه منابع زیر زمینی را بی رویه هدر ندهند، گفت: ۴۰ درصد حق برداشت آب‌های ذخیره شده مجاز و مازاد آن غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه دولت نمی خواهد کشاورزان حوضه دریاچه ارومیه متضرر شوند، افزود: دولت از کشاورزان منطقه حمایت خواهد کرد و تسهیلات خوبی هم برای آبیاری نوین زمین های کشاورزی درنظر گرفته است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه درخصوص انتقاد نماینده بناب برای عدم استفاده از توان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی برای انجام تحقیقات احیای این دریاچه گفت: دانشگاه صنعتی شریف به جهت توانمندی بالای علمی و پژوهشی به عنوان دانشگاه مادر احیای دریاچه ارومیه تعیین شده است و دانشگاه های استان به هیچ وجه نامحرم نیستند.

کد خبر 2569520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha