۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳

رجبی:

ميانگين زمان رسيدگی پرونده ها در دادسرای شهرستان شاهرود ۴۷روز است

ميانگين زمان رسيدگی پرونده ها در دادسرای شهرستان شاهرود ۴۷روز است

شاهرود - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود ميانگين زمان رسيدگی پرونده ها در دادسرای این شهرستان را ۴۷روز دانست و گفت: در این زمینه نسبت به سال گذشته ۴.۵۶ درصد کاهش داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رجبی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل دادسرای شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه موجودي شعب تحقيق اين دادسرا در ابتداي سال گذشته  هزار و ۳۵۲ فقره بود اظهار داشت: در پايان سال، موجودي اين شعب به تعداد ۸۰۶ فقره رسيد.

وی از ورود هشت هزار و ۱۶ فقره پرونده در سال گذشته به دادسرای شاهرود خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزي همکاران تعداد هشت هزار و ۵۶۳ فقره پرونده از فرایند رسيدگي خارج شده و در این زمینه عملکرد مثبت ۵۴۶ فقره پرونده را شاهد بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود افزود: در حوزه اجراي احکام کيفري، موجودي شعبه در ابتداي سال دو هزار و ۶۱۶ فقره پرونده بود که در پايان سال موجودي اين شعبه نيز به دو هزار و ۵۰۷ فقره پرونده با عملکرد مثبت ۱۰۹ فقره پرونده رسيد.

رجبی با اشاره به این مطلب که  در سالهاي قبل پالايش پرونده ها انجام نشده بود بیان کرد: در اين حوزه نيز تاکنون قريب به ۴۷ هزار فقره از پرونده هاي دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود پالايش شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بيش از ۲۰۰ ساعت دوره هاي آموزشي براي ضابطان عام و خاص از جمله محيط زيست، منابع طبيعي، شهرداري و مرکز بهداشت برگزار شد اظهار داشت: برگزاري دوره هاي آموزشی در سرعت رسيدگي پرونده ها موثر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود کاهش اطاله دادرسي، سرعت در رسيدگي، کيفيت و کميت در رسيدگي، تکريم و تجليل ارباب رجوع و پيشگيري از وقوع جرم را از مهمترین محورهای فعالیتی مورد نظر در سال گذشته عنوان کرد.

رجبی نصب سه دستگاه LCD در راهروهاي دادسرا جهت استفاده مراجعان، اختصاص دو ميز نشريات به خصوص نشريات محلي و ورزشي براي استفاده مراجعان، ايجاد ميزکاري براي ارباب رجوع به تعداد چهار عدد در راهروهاي طبقات دادسرا، نصب عابر بانک و راه اندازي واحد ارشاد و معاضدت قضايي و واحد جديدي به نام اتاق تمشيت براي مراجعان و ... را از جمله دیگر فعالیت های انجام شده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود برشمرد.

کد خبر 2569918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha