۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۸

نعیمی تاکید کرد:

لزوم توجه به برندسازی محصولات کشاورزی

لزوم توجه به برندسازی محصولات کشاورزی

زنجان-مدیرکل بنادر استان گیلان بر لزوم توجه به برندمحصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: در صورت برخورداری ازبرندمحصولات تولیدی به خوبی صادر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی نعیمی ظهر چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان، افزود: بازار مصرف خارجی اقبال بیشتری برای خرید محصولات کشاورزی که دارای برند هستند دارد بنابراین باید به بحث برند سازی توجه شود.

وی اظهار داشت: محصولاتی که دارای برند هستند با توجه به نوع شناسنامه‌ای که دارند شرایط نگهداری و دمای سردخانه‌ای برای آن نوع محصول نیز مشخص و در این میان خریدار می تواند محصولی را که برند را مشکل دار باشد اقدام به پیگیری کند و کمتر ضرر ببیند.

مدیر کل بنادر استان گیلان گفت: در حال حاضر کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان بازار هدف صادرات از طریق کشتیرانی بنادر استان گیلان هستند.

نعیمی تاکید کرد: یکی از مشکلات در کشتیرانی گیلان کمبود کانتینرهای یخچال‌دار بود که طی ۶ ماه گذشته بیش ز ۱۴ دستگاه کانتینر یخچال در بندر مستقر شده  است و در سال جاری و به مروز زمان توسعه می یابد.

وی گفت: در حال مذاکره با بخش خصوصی برای راه‌اندازی یک پایانه برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم.

مدیر کل بنادر استان گیلان با بیان اینکه ۵ سال پیش که در استان زنجان بودم در حال حاضر توسعه خوبی داشته و زنجان پتانسیل نقطه آماده خوبی دارد و با ۷ استان که معین ما هستند در ترانزیت بوده و همسایه است که در این میان می تواند در پیشبرد برنامه های خود موفق شود.

نعیمی گفت: ما در استان گیلان آمادگی داریم هر گونه کالا را از بندر انزلی به کشورهای خلیج فارس صادر کنیم و زیرساختها را داریم.

وی با اینکه این استان معادن غنی خوبی دارد ما می توانیم محصولات معادن این استان را از بندر صادر کنیم گفت: ما زیر ساختها را برای صادرات معادن غنی این استان را داریم.

مدیر کل بنادر گیلان استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان همانند استان گیلان محصولات کشاورزی غنی است گفت: متاسفانه در صادرات صیفی جات، مرکبات و گل و گیاه برند سازی وجود ندارد و کشوری که می خواهد محصول ایران را انتظار دارد که محصولات برند و اسم داشته باشند.

نعیمی افزود: اگر محصول برند داشته باشد خریدار می تواند شکایت کند بنابراین برند محصولات خیلی مهم است.

مدیر کل بنادر استان زنجان افزود: ما هزینه ای از دولت دریافت نمی کنیم.

نعیمی افزود: ترمینال مسافری ما منحل شده بود ولی در سفر رییس جمهور به استان گیلان این ترمینال دوباره فعالیت خو را آغاز می کند.

وی به برنامه ها در سالجاری اشاره کرد و گفت: ارتقای ظرفیت بندر به ظرفیت ۱۶ میلیون تن، پذیرش کشتی تا ظرفیت ۱۲ هزار تن، توسعه اراضی عملیاتی تا ۱۴۵ هکتار، ساخت ترمینال کانتینری به وسعت ۱۰ هکتار از برنامه های مهم هست.

کد خبر 2570120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha