۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۰:۲۸

رقابتهای کشتی قهرمانی آسيا – قطر؛

چهار مدال رنگارنگ شاگردان خادم در روز اول/ کمیل طلا را از دست داد

چهار مدال رنگارنگ شاگردان خادم در روز اول/ کمیل طلا را از دست داد

پيكارهای چهار وزن نخست كشتي آزاد قهرماني آسيا در حالي چهارشنبه شب در دوحه قطر پايان يافت،‌ كه نمايندگان ايران با كسب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز به كار خود خاتمه دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده پیكارهای چهار وزن نخست كشتی آزاد قهرمانی آسیا با كسب چهارمدال  رنگارنگ برای نمایندگان ایران بسته شد. پیكار مدعیان اوزان نخست كشتی آزاد قاره كهن از صبح روز چهارشنبه در دوحه قطر آغاز شد كه طی آن یونس سرمستی،‌ مسعود اسماعی نژاد، علیرضا كریمی و كمیل قاسمی به میدان رفتند.

بنا بر این گزارش،‌ مسعود اسماعیل‌پور در وزن ۶۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم وراسینگ از سریلانکا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۶ پارک ریونگ هوانگ از کره شمالی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

اسماعیل‌پور در ادامه راه نیز با درخش ظاهر شد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر ۸ و سپس با ضربه فنی روسلان پلی‌اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی سرانجام در دیدار فینال مقابل توموتسوگو ایشیدا از ژاپن با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

دومین مرد طلایی كشتی آزاد ایران در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا در وزن ۸۶ كیلوگرم به میدان رفت. علیرضا كریمی نماینده جوان و آینده‌دار تیم ملی ایران كه مدال طلای جوانان جهان را نیز در كارنامه دارد، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عظمت دولت بیکوف با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید.

این کشتی‌گیر جوان، در دور بعد امید جان عثمان اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دیدار پایانی هم مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری دست یافت و مدال طلای وزن ۸۶ كیلوگرم را بر گردن آویخت.

در ادامه اما كمیل قاسمی نماینده وزن ۱۲۵ كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد ایران نتوانست سومین مرد طلایی روز نخست شود و با قبول شكست مقابل حریف قزاق در دیدار فینال به مدال نقره بسنده كرد.

کمیل در فینال وزن ۱۲۵ كیلوگرم به مصاف آیال لازاریف از قزاقستان رفت، و در حالیكه همه منتظر درخشش او و كسب یك طلای دیگر بودند،‌مغلوب حریف قزاق شد و با كسب مدال نقره وعنوان نایب قهرمانی از این مسابقات خارج شد. قاسمی پیش از راهیابی به فینال،‌ ژانگ دنگ از چین و محمد صباح از عراق شكست داده بود.

کشتی

در وزن ۵۷ کیلوگرم هم یونس سرمستی به میدان رفت كه در نهایت به مدال برنز رقابتهای کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا دست یافت. سرمستی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ژیای مودی از چین با نتیجه ۹ بر ۷ به پیروزی رسید.

این کشتی‌گیر اما در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات ندیربک از  قرقیزستان با ضربه فنی شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در نهایت در دیدار رده بندی با نتیجه ۴ بر صفر از ندیرجان صفراف از ازبکستان پیش بود كه در نهایت با ضربه فنی این حریف را شکست داد و به مقام سوم رسید.

بدین ترتیب در پایان روز نخست رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا كه در شهر دوحه قطر برگزار شد، علیرضا کریمی و مسعود اسماعیل پور صاحب مدال طلا شدند، کمیل قاسمی به مدال نقره رسید و یونس سرمستی به مدال برنز دست یافت.

در دومین روز از رقابتهای كشتی آزاد قهرمانی آسیا كه از صبح روز پنجشنبه آغاز می شود،‌چهار نماینده دیگر كشورمان به مصاف حریفان خواهند رفت. برنامه دیدار این ملی پوشان نیز به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم  که ۱۵ نفر وزن کشی کردند، بهنام احسان‌پور در مسابقه اول با یانگ از کره‌جنوبی مصاف می‌كند كه در صورت برتری در دور دوم با برنده دیدار کشتی گیران هند و ژاپن مبارزه خواهد كرد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۱۵ کشتی گیر حضور دارند، سعید داداش‌پور در نخستین گام با نورلان بکژانوف از قزاقستان روبرو می شود كه در صورت پیروزی در دور بعد با برنده دیدار کشتی گیران تاجیکستان و قرقیزستان مصاف خواهد كرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز ۱۴ نفر وزن کشی كردند که طی آن پیمان یار احمدی در مسابقه اول با عظمت سوفیف از تاجیکستان با پیکار می‌کند و در صورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار کشتی گیران تایوان و قرقیزستان پیكار خواهد داشت.

در ۹۷ کیلوگرم نیز ۱۲ نفر حضور دارند که محمدحسین محمدیان در اولین مسابقه‌اش با علی‌خان ژومایف از قزاقستان روبرو می‌شود و در صورت برتری با برنده دیدار نمایندگان مغولستان و تاجیکستان مسابقه می‌دهد.

کد خبر 2571621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha