۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳

الفت:

مسائل فرهنگی همدان در اولویت قرار گیرد

مسائل فرهنگی همدان در اولویت قرار گیرد

همدان- دبیر حزب موتلفه استان همدان گفت: استاندار همدان باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگی و اولویت گذاری مسائل فرهنگی استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود الفت شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت و با بیان اینکه واقعیت دارد که احزاب در فصول انتخابات ظهور و بروز دارند اما این شامل همه احزاب نمی شود، اظهار داشت: یکی از وظایف احزاب حضور در انتخابات است ولی در ایران احزاب جایگاه واقعی را پیدا نکرده اند و این نیاز به زمان دارد تا احزاب جایگاه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه طرفداران احمدی نژاد فعال شده اند و جلساتی را در استان ها برگزار می کنند، بیان کرد: این جلسات در همدان نیز برگزار شد و به عنوان تشکلی، طرفداران احمدی نژاد دور هم جمع شدند.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه حزب موتلفه هم در انتخابات و هم در غیر انتخابات سعی می کند حضور داشته باشد، ادامه داد: خط قرمز ها باقی است و فتنه و انحراف وجود دارد و با رعایت خط قرمز ها جمع شدن دور هم مشکلی ندارد.

الفت با بیان اینکه حزب موتلفه اکنون مدتی است که در وادی انتخابات ورود پیدا کرده است و کار خود را انجام می دهد، بیان کرد: اکنون احزاب جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده اند و قسمت اعظمی از موضوع در مورد احزاب محقق نشده است.

وی با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری و ترسیم شد، ادامه داد: آنچه که باید برای دولت مهم باشد ایجاد آرامش روحی و امنیت اجتماعی مردم است.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه رفع شائبه دخالت دولت در انتخابات و مشکلات اقتصادی ناشی از تورم، بیکاری، رکود و اخذ مالیات بیشتر و غیره همدلی با مردم را ملموس تر و عینی تر می کند، ابراز داشت: آنچه از طرف دولتمردان این همدلی را افزایش می دهد اجرای قانون و قانون گرایی قوا برای آحاد جامعه است نه اینکه عده ای با حاشیه امنی که برایشان ساخته و تعریف می شود قانون را دور زده و فقط اعمال قانون دایره مستضعفین را شامل شود.

محمود الفت با بیان اینکه مسئولی که از نظر زندگی تفاوت ماهوی با مردم دارد چگونه می تواند دم از مردم و مشکلات بزند و باید این همدلی مصداقی باشد، اضافه کرد: بار و سنگینی انقلاب روی دوش مستضعفین است که پا به پای انقلاب آمدند، جنگ را اداره کردند و در سختی ها کنار نظام ایستادند و از خواسته هایشان در قبال حکومت گذشتند.

وی با بیان اینکه اگرهمدلی مردم با دولتمردان نبود قطعا گذر از تنگناها و گذرگاه ها برای دولت ها امکان نداشت، عنوان کرد: حال که این مردم سکان اداره کشور را به دولت فعلی سپرده اند لازم است دیپلماسی لبخند را در کشور اجرایی کند و آستانه تحمل خود را بالا برده و با منتقدان با ملایمت برخورد کند.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه یکی از مواردی که در آن نیاز به همدلی احساس می شود بحث مذاکرات هسته ای بین ایران و ۵+۱ است، ابراز داشت: انتقاد، ارائه راهکار و برای بهبود و اصلاح است.

الفت با بیان اینکه با این نوع ادبیات حرف زدن در شان رئیس قوه نیست، افزود: آیا بهتر نیست دیپلماسی لبخند و صبر و حوصله را در مورد مردم خودمان و منتقدین دلسوزمان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی دولت و ملت باید در حمایت از تولید ملی، بومی کردن اقتصادو رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان و پاسخگو بودن و همطراز با مردم زندگی کردن و اسراف نکردن مسئولان وخرید محصولات ایرانی برای اشتغال ایرانی و عدم واردات محصولاتی مثل مبل یا محصولات کشاورزی مثل سیب، انگور، سیر وغیره تجلی پیدا کند، عنوان کرد: آنچه این روزها شاهد آن هستیم اعتراض معلمان به برخی دغدغه های صنفی خود است که باید دولت اهتمام بیشتری کند و نگذارد منزلت معلمان خدشه دار شود.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه باید دولت مردان طوری عمل کنند که عرصه بر معلم تنگ شود و دست به اعتراض بزند، عنوان کرد:معلم حقوق زیادی نمی خواهد و رفع تبعیض های موجود بین دریافتی معلمان و سایر  کارمندان دولت را می خواهد.

برخی مشکل فرهنگیان را ابزاری برای موج سواری خود می کنند

محمود الفت با بیان اینکه برخی مشکل فرهنگیان را ابزاری برای موج سواری خود می کنند و آنرا سیاسی جلوه می دهند و بعضی دیگر آن را تنش علیه دولت تلقی کرده معتقدند باید با آن برخورد کرد، ابراز داشت: باید گفت که این اعتراضات نه سیاسی که صنفی است.

وی با بیان اینکه تاکنون وزارت آموزش و پرورش برای حل ریشه ای مشکلات معلمان چه طرح یا پیشنهادی ارائه یا اقدامی انجام داده است، بیان کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور می گفت که در روز عید آقای هاشمی وزیر بهداشت بست نشست تا اعتبار بگیرد، آیا آقای فانی همین رویه را دارد.

دبیر حزب موتلفه استان همدان از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز انتقاد کرد و با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان هم عملکرد ضعیفی داشته و مشکلی از معلم حل نکرده است، عنوان کرد: قرار بود مطالبات فرهنگیان قبل از پایان سال پرداخت شود که عملی نشد.

الفت با بیان اینکه طرح رتبه بندی هم طرحی است که نمی تواند به عنوان یک طرح کارشناسی ارزیابی و قابل اجرا باشد چرا که ناعادلانه و ابهامات زیادی دارد، ادامه داد: آیا برای کارمندان دیگردولت هم رتبه بندی لحاظ می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع شد چرا که اقتصاد را به لیبرالی اجرا کردن یعنی ادغام در بازار جهانی و خام فروشی کردن که نتیجه آن فقر، ضربه پذیری، بیکاری است، سوق دادند بیان کرد: وقتی در داخل تولید می کنیم فراوانی و ثروت همراه دارد ولی با واردات، اشتغالی ایجاد نمی شود و کشور مصرف کننده می شود.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه مرد حاشیه ساز دولت مطالب دون شان عنوان کرد که باید گفت هم رئیس جمهور و هم پلیس مجری اسلام هستند، ادامه داد: طبق قانون اساسی اصل ۲۱ رئیس جمهور سوگند یاد می کند که پاسدار مذهب رسمی کشور باشد.

محمود الفت با بیان اینکه حکومت اسلامی یعنی حکومت قانون و همه در برابر قانون مساوی و در ایران اسلامی شرع و قانون در کنار هم هستند، عنوان کرد: پول های کثیف به عنوان یک مانور تبلیغی با کاربرد انتخاباتی بود.

وی با بیان اینکه دولت نتوانسته انتظارات مردم را بالاخص در حوزه اقتصادی بر آورده کند، اظهار داشت: بعضی حرکات مقامات دولتی در آستانه انتخابات باعث نگرانی مردم شده و حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسه احزاب "حزب کارگزاران" آنهم در کاخ سعدآباد که کوخ نشینان خاطرات خوبی از کاخ نشینی ندارند، نمونه آنست.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه از زحمات استاندار همدان تشکر کرد و با بیان اینکه فضای استان به سمت فضای اقتصادی رفته است، بیان کرد: تاکید بر توسعه اقتصادی استان و بحث اشتغال و جلوگیری از حاشیه سازی نقاط برجسته کار و فعالیت استاندار همدان بوده است.

الفت با بیان اینکه استاندار همدان باید در مورد همایش سرمایه گذاری، ارزیابی از فرمانداران خصوصا درحوزه اقتصادی اطلاع رسانی داشته باشد، بیان کرد: استاندار همدان باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگی و اولویت گذاری مسائل فرهنگی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران باید سعی کنند در انتخابات بی طرف باشند و باعث نشوند که مجموعه زیر سئوال برود، بیان کرد: بعضی مدیران غیر بومی که مسئولیتی ندارند ولی غیر رسمی و به عنوان دولت سایه در کارهای استان دخالت می کنند.

ورود سیاسیون به اقتصاد استان را گره گشا نمی دانیم و به این صورت گره های اقتصادی باز نخواهد شد

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه در سال های اخیر مشکلی که به استان همدان ضربه زده حاشیه سازی و سیاسی کاری و سو استفاده بعضی از مسئولان بوده پس هشدار می دهیم که مسئولان غیر بومی از استان همدان به عنوان پایگاه سیاسی استفاده نکند، ادامه داد: ورود سیاسیون به اقتصاد استان را گره گشا نمی دانیم و به این صورت گره های اقتصادی باز نخواهد شد.

محمود الفت با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بیشتر از ۵۰ پروژه عمرانی و رفاهی و فرهنگی چون بیمارستان بعثت، تل کابین، پیست اسکی، ورزشگاه ها، مجتمع شهید آوینی، آزاد راه همدان ساوه و ۲۶ هزار واحد مسکن مهر انجام شد، بیان کرد: یک پروژه به نام بیمارستان فرشچیان با ۹۵در صد پیشرفت از دولت گذشته به این دولت رسیده اما درعرض دو سال متاسفانه تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که فرایند آزاد سازی قیمت ها باید تحقق پیدا کند و باید قبل از اینکه آزاد سازی نان انجام شود ازاد سازی فرآورده های نفتی صورت گیرد، عنوان کرد: عمده مردم از نان استفاده می کنند و به جا بود ابتدا حامل های انرژی آزاد و بعد نان آزاد می شد.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با بیان اینکه قرار بود یارانه ای در قبال آزاد شدن نان داده شود و نان آزاد شد اما یارانه ثابت است، ابراز داشت: چیزی های دیگری برای آزاد سازی وجود داشت و عمومیت نداشت اما نان عمومیت دارد.

الفت با بیان اینکه به تیم هسته ای ایران اعتماد داریم اما به آمریکایی ها به هیچ وجه اعتماد نداریم، افزود: به آمریکایی ها نمی شود اعتماد کرد و در مذاکرات آنچه دادیم با چیزی که گرفتیم برابر نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: مردان صحنه دیپلماسی کشور در مقابل آمریکا محکم ایستادگی و برداشته ها و مردم تکیه و خواسته های خود را مطرح کنند.

کد خبر 2571661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha