۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۰

شعبان سروری:

۱۱ پروژه رامسر نیمه کاره است/ کلاف سردرگم تصفیه خانه

۱۱ پروژه رامسر نیمه کاره است/ کلاف سردرگم تصفیه خانه

رامسر - فرماندار رامسر با اشاره به وجود ۱۱ پروژه نیمه کاره در شهرستان، تکمیل این طرح ها را از برنامه های مهم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شعبان سروری چهارشنبه شب در اولین نشست با خبرنگاران در سال جاری، اضافه کرد: آستانه تحمل دولت در شنیدن انتقادات افزایش یافته و به همین دلیل فضای نقادی کشور بویژه در رسانه بهتر شده است و با توجه به انتخابات پیش رو و نقش مهم رسانه ها در این خصوص، بایستی فضایی توام با آرامش برجامعه حاکم شود تا مردم با خیالی راحت در این انتخابات شرکت کنند.

سروری ادامه داد: انتظار می رود رسانه با نگاهی تیزبین و نقادانه وقایع را رصد کرده و در کنار نقد کاستی ها، با همدلی و همزبانی خدمات انجام شده را نیز منعکس و کار حرفه ای مبتنی بر اخلاق حرفه ای انجام دهند.

فرماندار رامسر در خصوص پروژهای نیمه تمام رامسر گفت: تکمیل این پروژه ها اولویت فرمانداری بوده و تلاش در جهت تدوین طرح ها و پروژه های جدید برای آینده این شهرستان دیگر اولویت فرمانداری رامسر است.

وی بیان داشت: حدود ۱۱ پروژه نیمه کاره در رامسر داشتیم که خوشبختانه با پیگیری مستمر، پل صفارود پس از دوازده سال با کمک شهرداری و شورای اسلامی رامسر به بهره برداری رسید و برای تکمیل آن و آزاد سازی کامل نیاز به اعتبارات بیشتری است که در بودجه سال جاری و سال آینده پیش بینی شود.

کلاف سردرگم تصفیه خانه

وی همچنین در خصوص تصفیه خانه آب شرب رامسر نیز گفت: این پروژه کلافی سر در گم شده بود که خوشبختانه با پیگیری مستمر پیمانکار جدید برای این پروژه حیاتی انتخاب شده و وضعیت به صورت مطلوبی در حال انجام بوده و امید می رود دوفاز از این پروژه عید ۹۵ به بهره برداری برسد.

وی درباره فرودگاه رامسر نیز اظهار داشت : فرود گاه رامسر بدلیل برخی موانع مانند خط لوله گاز که انتقال آن زمان بر  است، آزادسازی خانه های باغ ملی، مجتمع تفریحی فدک با حرکت کندی مواجه است که با نشست ها و پیگیری های مداوم در حال برطرف کردن موانع هستیم و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات فرودگاههای کشور به این پروژه اختصاص داده شده و انتظارمان این است تا نهادهای مرتبط با فرودگاه همکاری لازم را برای رفع موانع داشته باشند تا شاهد افتتاح باند آن باشیم.

وی از احیای پرواز رامسر به مشهد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده ب این پرواز بزودی از فرودگاه رامسر انجام خواهد شد.

راه اندازی کمیته ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری

سروری در خصوص باغ سی و سه هکتاری نیز اظهار داشت: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی به این پروژه اختصاص داده شده و لیکن روند اجرای آن کند است که با گلایه من نیز روبروست.

وی تصریح کرد: با راه اندازی کمیته ساماندهی باغ سی و سه هکتاری در ماه سه جلسه با محوریت احیای این باغ بی نظیر دارم و مقرر شد تا شورای اسلامی و شهرداری پیمانکاری قوی برای ساماندهی این باغ انتخاب کنند زیرا برای من بسیار تلخ است که باغ سی و سه هکتاری رامسر اینگونه باشد و البته شهرداری و شورا بایستی حساسیت بیشتری در خصوص این  پروژه داشته باشند.

فرماندار رامسر در خصوص پروژه کنار گذر ساحلی نیز گفت: یکی از پروبزه های مهم رامسر همین کنار گذر است ولیکن مطالعات و اجرای آن ناقص بوده و بدلیل منحل شدن شرکت پیمانکار این پروژه با رکود مواجه شد که مجبور شدیم با بخش خصوصی وارد مذاکره شویم که البته سازمان بنادر و کشتیرانی نیز پیگیر است تا این پروژه بکار خود ادامه دهد.

وی با بیان این مطلب که رامسر یک جهانشهر است بر ساخت و سازهای عمومی در آن تاکید کرد و افزود : رامسر نباید حیاط خلوت بعضی ها شود.

تدوین سند توسعه رامسر

سروری در خصوص تدوین سند توسعه شهرستان رامسر نیز گفت: نخبگان، جوانان و صاحبنظران رامسری در تدوین این سند به  ما کمک خواهند کرد.

وی گفت : ما برای افق توسعه رامسر، محور گردشگری با اولویت گردشگری دریایی و سلامت را در نظر گرفته ایم و رامسر در هر دو بخش پتانسیل بسیار قوی دارد و در همین راستا یکی از سرمایه گذاران پیشنهاد شهر گردشگری سلامت را داد که پس از کارشناسی این امر در مورد آن تصمیم می گیریم.

فرماندار رامسر احداث اسکله دو منظوره تفریحی و تجاری را یکی دیگر از پیشنهاداتی اعلام کرد که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی  پیگیری شده و البته پس از ارائه طرح توسط سرمایه گذار همکاری همه جانبه را خواهیم داشت.

وی از احیای شهر الکترونیک رامسر نیز خبر داد و گفت: بخش خصوصی تنها راه ممکن برای رسیدن به شهری آباد است و البته تامین امنیت سرمایه گذار و تضمین های کافی برای بازگشت سرمایه بسیار مهم است.

سروری تاکید کرد: ما موافق فروش دارایی شهر نیستیم بلکه موافق آن هستیم تا از ظرفیت های شهر و روستا به نحوی مطلوب و با برنامه ای مدون و هوشمند بهره بگیریم.

وی همچنین از دستگیری و انهدام یک باند هرمی در رامسر خبر داد و گفت: خانه ها و ویلاهای استیجاری بجای فرصت برای رامسر تبدیل به تهدید شدند و جایی امن را برای انواع خلافکاران تشکیل داده اند که با جدیت پیگیر ساماندهی آن هستیم.

وی به همه خانواده ها توصیه کرد تا مواظب پسران و دختران جوان خود باشند و رفت و آمد آنان با افراد غیر در قالب فعالیت اقتصادی، اجتماعی  رصد کنند و البته تاکید کرد که رامسر در زمره شهرهای امن مازندران است.

کد خبر 2571666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha