۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

مدیرکمیته رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرد:

جمع آوری یک کتاب ازسطح نمایشگاه/ محرومیت ۳۵ ناشر سال قبل پابرجاست

جمع آوری یک کتاب ازسطح نمایشگاه/ محرومیت ۳۵ ناشر سال قبل پابرجاست

مدیرکمیته رسیدگی به تخلفات ناشران از جمع آوری کتابی که برخی شعرهای آن از سوی خوانندگانی در خارج از کشور خوانده شده است، خبر داد.

همایون امیرزاده رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد جلسه شب گذشته این کمیته و در پایان روز نخست نمایشگاه کتاب گفت: دیروز هم جلسه نظارت محتوایی و هم جلسه به رسیدگی تخلفات ناشران برگزار شد که در جلسه اخیر مقرر شد به منظور ورود دقیق تر به عرصه نشر الکترونیک و با هدف رسیدگی فعالیت های این بخش و پاسخگویی به مخاطبینی که ممکن است شکایت هایی از این بخش داشته باشند و همچنین به منظور رعایت دقیق آئین نامه های مربوط به نشر الکترونیک، برای اولین بار نماینده ای از کمیته نشر الکترونیک  به عضویت کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران درآمد.

وی ادامه داد: ما از امروز و با حضور سایر اعضای کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران منتظر هستیم تا گزارش هایی که ناظران و بازرس های بخش های مختلف به کمیته ارسال می کنند، در دستور رسیدگی قرار دهیم.

همچنین به گفته وی تا این لحظه چند گزارش از سوی ناظران ارسال شده که کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در حال بررسی آنها است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره کتابی با عنوان «منتخبی از شعرهای شاد» به همراه چند عکس یادگاری که فردی به نام فاطمه اختصاری شعرهای  آن را گردآوری و انتشارات نیماژ  آن را منتشر کرده است گفت: این کتاب به صلاحدیدی که تشخیص داده شد، از ناشر خواسته شد تا از عرضه کتاب در نمایشگاه خودداری کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد تخلف صورت گرفته در این رابطه گفت: تعدادی از شعرهای موجود در این کتاب از سوی برخی خوانندگان خارج از کشور خوانده شده است و لذا کمیته در این زمینه، تخلف را محرز دانسته است.

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در مورد اعتبار آرای صادر شده برای ناشران متخلف در دوره قبل نمایشگاه کتاب هو گفت: قاطبه موارد تخلفی که سال گذشته صورت گرفته  و آرایی برای آنها صادر شده است، به قوت خودش باقی است و ما امسال شاهد حضور ناشرانی که از حضور در نمایشگاه امسال محروم شده اند، نیستیم.

به گفته امیرزاده کل آرای صادره در دوره قبل نمایشگاه کتاب ۳۵ مورد بوده است.

امیر زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد شیوه فعالیت کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: فصل الخطاب ما در بحث نظارت محتوایی بر کتاب ها، ضوابط اجرایی نشر در کشور است و از اعمال سلیقه پرهیز خواهد شد.

امیرزاده همچنین از برگزاری جلسه ای برای بررسی  نحوه اتخاب غرفه های برتر نمایشگاه در روز جاری خبر داد و گفت: به منظور قدردانی از ناشرانی که در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه کتاب  ضمن انجام فعالیت حرفه ای خود ارزش های اسلامی، حقوق مخاطبان و نیز هم صنفی های خود را پاس می دارند و مهمتر از هر چیز ضوابط اجرایی نمایشگاه را رعایت می کنند، مولفه هایی مثل ابتکار و خلاقیت در غرفه آرایی، تکریم ارباب رجوع و میزان اثرگذاری در این رویداد فرهنگی تعیین شده است که ۵ تا ۷ نفر از ناشرانی که بیش از سایر این مولفه ها را کرده باشند در روز اختتامیه به عنوان غرفه های برتر تجلیل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2571770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha