۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶

در دیدار با وزیر اطلاع رسانی عمان مطرح شد؛

پیشنهاد استاندار برای خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای عمان

پیشنهاد استاندار برای خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای عمان

اصفهان- استاندار اصفهان از تصمیم برای مشارکت جدی با عمان در زمینه گردشگری سخن گفت و برای خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای عمان پیشنهاد همكاری داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در دیدار عبدالمنعم بن منصورالحسنی وزیر اطلاع رسانی عمان ، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل و توانمندی‌های موجود در استان، اظهار داشت: ما می توانیم در بخش های مختلف از جمله مباحث گردشگری و فرهنگی همکاری مطلوبی داشته باشیم.

وی ضمن معرفی اصفهان از نظر اقلیم، ‌جغرافیای محیطی، جایگاه صنعتی و تولیدی، آثار ارزشمند تاریخی و زیبایی‌های بیشمار، ‌فعال کردن آژانسهای گردشگری و برپایی هفته فرهنگی اصفهان در كشور عمان را از راهکارهای تقویت همکاری های فرهنگی و گردشگری بین نصف جهان و عمان عنوان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینكه شهراصفهان مرکز استان اصفهان اکنون با ۱۴ شهر بزرگ دنیا خواهرخوانده است،‌ افزود: خوشبختانه برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای اروپایی با استقبال زیاد مواجه شده است.

وی ادامه داد: همکاری اصفهان و عمان در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف نیز قابل بررسی است.

زرگرپور به آماده بودن شرایط برای همکاری ها و روابط بیشتر با عمان اشاره کرد و با بیان اینكه سالانه حدود ۲۵۰ هزار گردشگر خارجی از ۸۰ کشور دنیا وارد اصفهان می‌شوند،‌ حضور وزیر اطلاع رسانی عمان در شهر اصفهان را در گسترش ارتباطات مؤثر  دانست.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط ایران و عمان در سال های گذشته قابل قبول و رو به رشد بوده و مسئولان دو کشور ملاقات و سفرهای زیادی با هم داشته‌اند.

استاندار اصفهان از تصمیم برای مشارکت جدی با عمان در این زمینه سخن گفت و برای خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای عمان پیشنهاد همكاری داد.

عبدالمنعم بن منصورالحسنی وزیر اطلاع رسانی عمان نیز در این دیدار،‌ اصفهان را مهد هنر، فرهنگ و ادبیات توصیف کرد و افزود: این زیبائیها باید از نزدیک دیده شود تا عظمت و ارزش آن قابل درک باشد.

وی توجه استاندار اصفهان به این میراث گرانبها و جهانی را ستونی و مایه افتخار دانست و گفت: اصفهان شهره جهان و گنجینه ای از زیبائیها و جلوه های هنر و معماری است.

الحسنی با اشاره به روابط ایران وعمان اظهار داشت: بدون شک جاذبه‌های متنوعی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور وجود دارد.

وی افزود: شهر اصفهان با توجه به ویژگیها و شاخصه‌های تاریخی و هنری می تواند نقش مؤثری در تقویت روابط ایران و عمان ایفا کند.

وزیر اطلاع رسانی عمان ضمن توصیف جلوه های تاریخی و تمدن ایران زمین ، همکاریهای دوجانبه در بخش گردشگری را مهم توصیف کرد .

وی با اشاره به اعزام جمعی از خبرنگاران و کارشناسان عمان به ایران در سال گذشته،‌ هدف از این اقدام را آشنایی و درک متقابل دانست.

الحسنی  تصریح كرد: از این پس تلاش می کنیم که اینگونه سفرها بین اصفهان و عمان نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخاب شهر « نزوی » در کشور عمان به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۵ گفت: برنامه‌های فرهنگی بسیاری در این زمینه بویژه در نیمه دوم امسال در این شهر برگزار خواهد شد.

شایان ذكر است، وزیر اطلاع رسانی عمان برای شرکت در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ایران سفر کرده و برای بازدید از اصفهان وارد این شهر شد.

کد خبر 2571824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha