۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۵

مدیر نشر نیماژ در گفتگو با مهر:

دغدغه ما رعایت خط قرمزهاست/ هم ما اعلام برائت کردیم هم شاعر کتاب

دغدغه ما رعایت خط قرمزهاست/ هم ما اعلام برائت کردیم هم شاعر کتاب

مدیر نشر نیماژ با اشاره به اتفاقی که برای یکی از کتاب های این نشر در نمایشگاه کتاب افتاده، گفت: ما همیشه در کار انتشار کتاب های شعرمان دغدغه رعایت خط قرمزها را داشته ایم.

علیرضا اسدی مدیر نشر نیماژ در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اخبار منتشرشده طی چند روز گذشته و خبر گفتگوی همایون امیرزاده با خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده درباره یکی از کتاب های این نشر در نمایشگاه کتاب گفت: کتاب «منتخبی از شعرهای شاد به همراه چند عکس یادگاری» سروده فاطمه اقتصاری از شاعران موجه و معتقد کشورمان است.

وی افزود: تعدادی از اشعار چاپ شده در این کتاب، در گروه شعرهای آیینی و دفاع مقدس جا دارند و شعری که گفته می شود یکی از خوانندگان هتاک خارج از کشور از سروده های خانم اقتصاری خوانده، مربوط به حدود ۶ سال پیش است. در پی این اتفاق بود که خانم اقتصاری بارها و بارها به اعلام برائت از آن خواننده منحرف پرداخته و در وبلاگ خود در فضای مجازی هم خطاب به او اعلام کرد که اجازه نداشته، شعر این شاعر را بدون اجازه و مجوز بخواند.

این مدیر نشر در ادامه گفت: درباره کتاب هایی که نشر نیماژ چاپ می کند، لازم است که به این نکته اشاره کنم که هیچ گاه با شاعران مساله دار یا افرادی که از نظر فکری با نظام جمهوری اسلامی و عقاید اسلامی ما، زاویه دارند، همکاری نکرده ایم. جالب است جمعی از شاعرانی که از نظر فکری با مبانی فکری نظام همخوانی ندارند، قصد همکاری با ما را داشتند ولی ما با آن ها همکاری نکردیم. بیان یک نکته دیگر هم ضروری است و آن این است که شعری که آن خواننده هتاک، چند سال پیش خوانده، در کتاب «منتخبی از شعرهای شاد به همراه چند عکس یادگاری»  موجود نیست.

اسدی گفت: ما در نشر نیماژ چه هنگام آماده سازی کتاب ها و چه هنگام مجوز گرفتنشان، همیشه چارچوب های ارشاد و در سطح کلان تر، خط قرمزهای عقیدتی کشور را رعایت کرده ایم. دوستان ما هم از این مساله اطلاع دارند و من باز هم تاکید می کنم که هم ما به عنوان ناشر و هم خانم اقتصاری، با خواننده هتاک و منحرف که نمی دانم واقعا چه لفظی را برای توصیفش به کار ببرم، مشکل اساسی داریم. ما علاوه بر نشر نیماژ در زمینه و حوزه شعر همکاری و کارهای دیگری هم داریم که مشخصا در حوزه شعر آیینی و ارزشی طبقه بندی می شوند. در کل می توانم به صراحت اعلام کنم که دغدغه های فکری و کاری مان در زمینه کار برای شعر وادبیات، خط قرمزهای نظام و عقیده و ایمان مردم بوده است.

 

 

 

کد خبر 2571922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha