۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۸

در فروردین ماه امسال؛

واردات از مرزهای جنوب شرقی کشور ۶۰ درصد کاهش داشت

واردات از مرزهای جنوب شرقی کشور ۶۰ درصد کاهش داشت

زاهدان- ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: واردات از مرزهای جنوب شرقی امسال با کاهش ۶۰ درصدی در ارزش و ۹۷ درصدی در حجم روبرو بوده است.

طاهره هامون نورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرزهای جنوبی شرقی همواره مورد توجه تاجران و فعالان اقتصادی بوده است، اما آمارهای یک ماهه نخست امسال گویای چیز دیگری است.

وی افزود: این میزان واردات گمرکات و بازارچه های مرزی استان طی ۱۰۷ فقره اظهارنامه وارداتی و به وزن شش هزار و ۸۵۸ تن و ارزش ۳۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۴۳۸ دلار وارد گردیده است.

هامون نورد گفت: در بعد صادرات نیز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۸۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۷ درصد رشد داشته ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: کل صادرات طی ۵۴۱ فقره اظهارنامه به وزن ۱۲۸ هزار و ۸۴۲ تن و ارزش ۳۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۸۸ دلار انجام شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی، محصولات شیمیایی و صنعتی به عنوان عمده اقلام صادراتی نام برد و گفت: برنج خوراکی، دام، نخود، پارچه، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی عمده اقلام وارداتی است که ار طریق مرزهای جنوب شرقی وارد ایران شده اند.

وی سیستان و بلوچستان را موقعیت ممتازی در پیش برد اهداف اقتصادی دانست و گفت: این خطه به سبب برخورداری از مرزهای زمینی مناسب و دسترسی به آب های آزاد می تواند نقش آفرین توسعه اقتصادی کشور باشد، تنها کافی است به آن نگاه شده و این ظرفیت ها به بهترین شکل شناسائی شوند.

هامون نورد گفت: بندر چابهار همچنین در کاهش هزینه های تاجران نقش بسزایی دارد، حال که کلیه زیرساخت ها در استان فراهم است رسانه ها به بهترین شکل به معرفی ظرفیت های استان بپردازند تا حرکت توسعه ای سیستان و بلوچستان را سرعت ببخشند.

کد خبر 2572195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha