۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵

گزاش مهر/

تولید ۸۰ درصد مبل ایران در رباط کریم/ دست واسطه ها قطع می شود

تولید ۸۰ درصد مبل ایران در رباط کریم/ دست واسطه ها قطع می شود

رباط کریم- امروز شهرستان رباط کریم طلایه دار نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنعت چوب و مبلمان برای اولین بار در سطح کشور می تواند سهم عظیم در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد .

به گزارش خبرنگار مهر، عمده محصولات چوبی به ویژه مبلمان که این روزها در بازارهای پایتخت و پشت ویترین های گران قیمت در مقابل چشمان هر ببینده ای عرض اندام می کند، حاصل تلاش های بی وقفه و طاقت فرسای تولید کنندگان شهرستان رباط کریم  و بهارستان است که امروزه توانسته ۸۰ در صد بازار مبل را در ایران تامین کند.

متاسفانه از فروش محصول در همان بازارهای مدرن، مبلغ ناچیزی عاید تولید کننده می شود و درصدهای متعدد در مسیر انتقال و واسطه گری های چند دست و عرضه آن به مشتری خود می توانست برای خریدار و تولید کننده دچار زیان شوند که راه اندازی مجموعه نمایشگاهی و فروشگاهی دست واسطه گران را کوتاه و خریدار نیز مجبور به پرداخت تاوان اجاره بهای فروشگاه های شکیل آنان نخواهند بود.

بر پایه همین گزارش یکی از آرزوهای دیرینه صاحبان تولید صنعت مبل محقق شده و  شمارش معکوس برای افتتاح یک مرکزتجاری و نمایشگاهی در صنعت مبل کشور توسط یک سرمایه گذاری بومی با هدف حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی در رباط کریم آغاز شده است.

این مرکز بزرگ بدون دخالت دولت و با همت بلند سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شده تا ارزوی قلبی صاحبان تولید مبل محقق شود تا آنها بتوانند با مشتریان خود بی واسطه حرف بزنند و این می تواند در رونق بخشی اقتصاد کشور و کار آفرینی و ایجاد انگیزه دو چندان در تولید کنندگان را افزایش دهد.

امروز شهرستان رباط کریم طلائیه دار نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنعت چوب و مبلمان برای اولین بار در سطح کشور می تواند سهم عظیم در  رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و تشویق صاحبان تولید در افزایش نقدینگی را به همراه داشته باشد.

               

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره نمایشگاه دائمی شهر مبل رباط کریم در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه این مجموعه حاصل مطالعات و برنامه ریزی کارشناسان خبره در حوزه های مختلف به مرحله بهره برداری  خواهد رسید که ضمن حمایت ازتولید داخل با در نظر گرفتن سلایق مشتری هر آنچه در افکارش می گنجد را در این مجموعه مد نظر قرار دادیم.

حمید سفیداری افزود: متاسفانه بهترین محصولات منطقه  که حاصل تلاش بی وقفه تولید کنندگان شهرستانهای استان تهران به ویژه شهرستان رباط کریم بود همیشه سرگردان مسیر مواصلاتی بوده چرا که این قشر زحمتکش محلی برای عرضه محصولات خود نداشتند.

این سرمایه گذار داخلی مهیا شدن قدرت خرید مردم نسبت به برخی مراکز مبل نیز گفت: با توجه به اینکه مشتریان از این پس محصول خود را در صنعت مبل از دست تولید کننده بطور مستقیم و بی واسطه تهیه خواهند کرد، می تواند از جهات مختلف بویژه در  قیمت تمام شده تاثیر فراوانی نیز داشته باشد.

 وی خرید برندهای استاندارد و تعریف شده  تولید کنندگان را در این مجموعه مهم خواند که می تواند منجر به جلب اعتماد و رضایت مندی  خریداران تمام شود.

سفیداری همچنین یادآور شد:  ما همه مشقت ها و سختی های تولید کننده داخلی را لمس کردیم که در اثر تحریم های ناجوانمردانه مظلوم واقع شده بودند ولی امروز به برکت دولت تدبیر و امید، امیدی تازه بر دلها نشسته و امیدوارم برای تداوم اینگونه اقدامات که از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد همه دلسوزان حوزه اقتصادی در این راستا با همدلی و برادری آستین های همت را بالا بزدند .

دبیر کارگروه صنعتی نماینده مردم رباط کریم در مجلس نیز با ابراز خرسندی از این حرکت بزرگ گفت: تا به امروز محلی برای عرضه محصولات که در همین شهرستان و شهرستان های استان تهران با همت بلند صاحبان  تولید مصنوعات چوبی بویژه مبل وارد بازار می شد  وجود نداشت و به ناچار به  تهران و برخی از نقاط کشور انتقال می یافت و این امر نمی توانست برای تولید کننده و خریدار به صرفه باشد .

حمید سفیداری با اعلام اینکه عمده اهداف ما در این مجموعه حمایت از تولید و کار آفرینی در سطح جامعه است نیز تصریح کرد: از آنجائیکه خرید و حمایت از تولیدات و محصولات داخل کشور می تواند در ابعاد بین المللی، ملی و محلی آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فنی، قانونی، علمی و تحقیقاتی فراوانی را داشته باشد ما با نیت حمایت از تولید به این حوزه ورود پیدا کردیم.

                 

نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال که در اولویت اول اقدامات کشوری است اظهار داشت: امروز کاری  که در شهرستان رباط کریم با همراهی سرمایه گزار داخلی صورت گرفته در تاریخ اقتصاد کشورمان بی نظیر بوده  که ضمن ایجاد تحولات شگرف در بخش اقتصاد کشور توانسته یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و کار ایرانی را رفع سازد.

ابراهیم نکو ضمن قدردانی از سرمایه گذار این نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: این حرکت بزرگ جهاد گونه برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان تاریخی رباط کریم  آغاز شده که سرمایه گذار مجموعه بدون دریافت هر گونه تسهیلات بانکی و دولتی  این مرکز بزرگ تجاری و اقتصادی را به مرحله بهره برداری رسانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همجنین یاد آور شد: با توجه به اینکه این نمایشگاه  با هدف حمایت از تولید  داخل و ایجاد اشتغال و کار آفرینی وتحقق فرامین رهبری است، مسئولین بایستی در ادامه روند با افتخار تعامل و همدلی را با این مجموعه  داشته باشند.

نکو هر گونه برداشت و دیدگاه منفی از این گونه سرمایه گذاری ها را از طرف هر مقام و مسئولی را گناه نابخشودنی و خارج از سیاست های کلان نظام برشمرد.

نکو بهره برداری از این نمایشگاه عظیم را از آرزو های دیرینه صاحبان تولید در منطقه دانست و افزود: بهره برداری از این نمایشگاه بین المللی در واقع شمارش معکوسی از یک تحول بزرگ اقتصادی در ابعاد ملی و بین المللی است که شهرستان رباط کریم طلایه دار این حرکت جهادی بود.

نکو در ادامه به برخی ویژگی های اساسی این طرح پرداخت و یادآور شد: با بهره برداری رسمی از این طرح طی روزهای آینده شاهد گسترش و ایجاد مشاغل جدید به واسطه فراهم شدن تقاضای جدید برای محصولات موجود وخدمات جدید این نمایشگاه خواهیم بود که این حرکت بزرگ خود می تواند تاثیر بسزایی در امر  کاهش نرخ بیکاری را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر گسترش چرخه تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم افزود: استفاده و بکارگیری سرمایه های خرد و کلان آحاد جامعه و امکان سرمایه گذاری آن در بخش های تولیدی و نیز جلوگیری از انتقال سرمایه ها به خارج ازکشور بواسطه فراهم شدن زمینه های بکارگیری سرمایه ها در فرآیند تولیدات داخلی در نمایشگاه شهر مبل بسیار مهم است.

 وی در ادامه همچنین بر جذب سرمایه های خارجی به دلیل صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران و نیز کاهش وابستگی ارزی به کشور های بیگانه وتقویت پول ملی واتکاء به آن در معاملات و مبادلات اقتصادی تاکید کرد.

احمد یار محمدی یکی از تولید کنندگان مبل در شهرستان رباط کریم نیز با اظهار خرسندی و قدردانی از سرمایه گذار این نمایشگاه گفت: از این پس صاحبان تولید مصنوعات چوبی خانه امنی در محل تولید خود دارند که می توانند با برقراری روابط منطقی در تقاضا و عرضه، محصولات مشتریان آن هم بر اساس ذائقه آنها تعادل قیمت ها و تأمین منافع جامعه را لحاظ کرد.

                       

یک کارشناسان مسائل اقتصادی نیز در همین زمینه اظهار داشت: چنین اقدامی می تواند انگیزه و امید را در دل هر  تولید کننده ای زنده و پویا سازد.

مهدی اسفندیاری افزود: حرکتی که امروز توسطه یک سرمایه گذار بخش خصوصی بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات بانکی در رباط کریم به مرحله بهره برداری می رسد می تواند ضمن حمایت ویژه از بخش تولید داخل، سرمایه های بی هدف و سرگردان را در سطح جامعه  مدیریت کند.

وی با بیان اینکه باید به تحقق روح خودباوری در هموطنان اعتقاد داشته باشیم ادامه داد: ایرانی می تواند کالای برتر را با حفظ کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی تولید کند چرا که ایرانی می بایست کالای ایرانی مصرف کند.

وی در ادامه همچنین بر تجدید نظر در قوانین مرتبط باتولید و سرمایه گذاری و نیز تلاش برای کاهش بوروکراسی در روند سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت:  تنها راه برون رفت از چالش های اداری که امروز دامن اکثر  صاحبان تولید و صنعت را می گیرد تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران دستگاههای دولتی و نمایندگان بخش خصوصی و نیز تعریف قوانینی که به نوعی بتواند بخش تولید و سرمایه گذاری را تقویت کند وضع کنیم.

اسفندیاری همچنین با مهم خواندن حرکت اخیر نمایشگاه شهر مبل نیز اظهار داشت: به رغم اینکه آغاز کار رسمی بزرگترین مجموعه تولیدی و صنعتی طی روزهای آینده خواهد بود، مسئولین بایستی به پاس تکریم از مدیریت این مجموعه  که می تواند الگو و انگیزه ای برای دیگر سرمایه گذاران کشور باشد  در این  مراسم حاضر شوند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان شهرستان رباط کریم نیز در این باره بیان داشت: وجود چنین مرکزی که بتواند حاصل تولید کننده را که با هزاران سختی در مسیر تولید تلاش می کند به سرانجام مطلوبی برساند یک ارزوی دیرینه بود.

حسین آقا رحیمی افزود: تولید کننده خود به تنهایی سهم عظیمی در توسعه چرخه اقتصادی کشور دارند ولی تا به امروز نقش و جایگاه آنان در حوزه اقتصادی  پنهان بود.

وی ادامه داد: امروز افق روشنی با راه اندازی این مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی به سمت و سوی صاحبان تولید در رباط کریم و حتی شهرستانهای  که دارای صنعت مبل هستند گشوده شد که همین امر می تواند سراغازی برای یک تحول در این حوزه باشد.

آقا رحیمی با اشاره به اهمیت و نقش حمایت از تولید داخل و بستر سازی برای کار آفرینی هر چه بیشتر نیز اظهار داشت: امیدواریم که دولت تدبیر و امید جناب با در نظر گرفتن  این رخداد در شهرستان رباط کریم بتوانند با همراهی و همدلی در راستای رونق بخشی به اقتصاد کشور بویژه حمایت از  صاحبان تولید و ایجاد اشتغال با یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی، فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی که می تواند الگوی مناسبی در این عرصه باشد را به بهترین شکل در کشور عملیاتی سازند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان شهرستان رباط کریم در ادامه از استقبال بی نظیر بیش از صدها واحد تولیدی و عرضه مستقیم آن در  نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: این حضور بی نظیر خود می تواند پیام  محکمی را در پی داشته باشد.

                       

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان شهرستان اسلامشهر نیز ضمن اظهار خرسندی از  اجرای این  طرح ملی اظهار داشت: این مجموعه نمایشگاهی یکی از بی نظیر ترین نمایشگاههایی است که پذیرای تولید داخلی شده و قوت قلب و انگیزه تولید بیشتر را دو چندان ساخته است. 

سید محمد حسینی همچنین گشایش این مجموعه گسترده را حاصل همدلی و برادری  مسئولین و بخش خصوصی  در سایه اتحاد و تحقق بخشی به فرامین ارزشمند مقام معظم رهبری  دانست که  به سرانجام رسیده است .

وی ادامه داد: اگر چه صاحبان تولید و دیگر مصنوعات چوبی در گذشته سود چندانی در حوزه تولید نداشته ولی آنها بدانند که این مجموعه با هدف ارزش گذاری و کرامت از تلاش و کوشش انان ایجاد شده که می تواند به عنوان تکیه گاه امنی برای آنها محسوب شود.

حسینی اظهار امیدواری کرد: یکی از ویژ گی های اساسی این مجموعه در نظر گرفتن قدرت خرید مردم است که مراجعه کننده می تواند در یک  فضای بسیار گسترده و متنوع  بهترین ها را انتخاب و داشته باشند.

عضو هیئت امنای شهرک صنعتی شهید زواری نیز  اقدام اخیر سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید داخل را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز با گشایش نمایشگاه دائمی شهر مبل در رباط کریم نماهنگ توسعه اقتصادی از این شهرستان اغاز شده  که می تواند انگیزه  خوبی برای دیگر سرمایه گذاران شود.

محسن روحی همچنین اظهار داشت: اکثر مراکز  عرضه مبل در استان تهران و یا دیگر نقاط با هزینه های سر سام آور به واسطه فروشگاهها به خریداران عرضه می شود که محصول تلاش های بی وقفه تولید کنندگان رباط کریم است که متاسفانه از این فروش مبلغ جزئی عاید تولید  کننده می شود.

وی با بیان اینکه چرا خریدار باید تاوان موقعیت مکانی یک غرفه شکیل و یا اجاره بهای موقعیت مکانی فروشندگان را بپردازد گفت: متاسفانه به گونه ای باب شده که خریدار از هر طرف همانند تولید کننده باید تاوانی را بپردازد که به اشرافیت صاحب فروشگاه  برمی گردد.

گزارش از ذبیح الله اصغری

کد خبر 2572641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha