۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳

اردوغان:

عضویت در اتحادیه اروپا از اهداف راهبردی ماست

عضویت در اتحادیه اروپا از اهداف راهبردی ماست

رئیس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان که به مناسبت روز اروپا سخنرانی می کرد، عضویت در اتحادیه اروپا را از اهداف کلان و استراتژیک حزب عدالت و توسعه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آناتولی، رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در سخنرانی که به مناسبت روز اروپا ایراد می کرد، با اشاره به کار شکنی های اروپا بر سر راه عضویت ترکیه در این اتحادیه، عضویت کشورش در اتحادیه اروپایی را از اهداف کلان و استراتژیک ترکیه دانست.

اردوغان در ادامه سخنرانی خود با انتقاد از سیاست های اتحادیه اروپا در مورد ترکیه گفت: برخی از کشورها که درون قاره اروپا جای ندارند هم عضو این اتحادیه شده اند. اما در مورد ترکیه فقط به دلیل برخی مسائل سیاسی و تاریخی برخی فصول مذاکره هنوز دست نخورده باقی مانده اند. اما این فصول باید در کوتاهترین زمان ممکن به مذاکره گذاشته شوند تا ترکیه نیز متناسب با آنها تغییرات لازم در ساختار سیاسی و نیز اصلاحات قانونی را انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به افزایش نژادپرستی در اروپا، نسبت به تبدیل آن به عنوان بخشی از فرهنگ سیاسی اروپا هشدار داد.

در سالهای گذشته که با سردی نسبی روابط میان ترکیه و اروپا نیز همراه بوده است، بسیاری از کارشناسان معتقد بوده اند که ترکیه در طول زمامداری حزب عدالت و توسعه با فاصله گرفتن از سیاست سنتی خود مبنی بر نزدیکی با اروپا به دخالت در امور خاورمیانه علاقه مندتر شده است.

کد خبر 2573267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha