۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۷

پورهادی خبرداد:

١٠٠درصد برنامه های توليدی نفت و گاز گچساران محقق شد

١٠٠درصد برنامه های توليدی نفت و گاز گچساران محقق شد

گچساران- مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از تحقق ۱۰۰درصدی برنامه های تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد.

به  گزارش  خبرنگار مهر، احمد پورهادی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای امسال نیز برنامه های متعددی در زمينه تثبیت برداشت از مخازن و افزایش تولید دارد.

پورهادی با اشاره به پراکندگی تاسیسات در اين شركت که شامل ۳۶ واحد بزرگ، بیش از ۷۶۰ حلقه چاه، ۶۷۰۰ کیلومترشبکه خطوط لوله و بیش از ۱۰۰ مجموعه سرچاهی است، یادآور شد: با توجه به اين  پراکندگی، تولید از چاه هاي واقع در حوزه عملياتی اين شركت با کمک گاز احیا صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت استراتژیک تلمبه خانه گوره افزود: نفت توليد شده در مناطق نفت خيز  جنوب با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه ها هدایت شده كه راهبری تمام این مراحل و همچنين تعمیر و نگهداری اين تاسيسات به عهده شرکت بهره برداری گچساران است.

پورهادی گفت: در مجتمع گاز مایع ۹۰۰، طی فرآیندهاي انجام شده نفتای تولیدی که بیش از ۱۵ هزار بشکه در روز است به پتروشیمی بوعلی منتقل و گاز خشک حاصله نيز برای بهبود فشار مخزن نفتی در دو مخزن گچساران و بی بی حکیمه تزریق می شود.

وی افزود: در حوزه گچساران و بی بی حکیمه نیز گازهای همراه نفت در مراحل مختلف جدا سازی شده و بعد از افزایش فشار و فرآیند مایع گیری در دو مجتمع گاز مایع ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰، مایعات گازی حاصله به پتروشیمی بندر امام ارسال و گاز خشک آن همراه با گاز گنبدی پازنان به دو میدان گچساران و بی بی حکیمه  تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران يكي از شركتهاي بهره بردار تابعه مناطق نفت خيز جنوب است كه مسئوليت توليد نفت و گاز از ميادين گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ سفید، پازنان، منصور آباد، نرگسی و کیلور کریم را عهده دار است .

 

کد خبر 2575440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha