۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸

وعده بیمه‌ای به نوازندگان ارکستر سمفونیک ملی ایران

وعده بیمه‌ای به نوازندگان ارکستر سمفونیک ملی ایران

مدیر امور اداری و رفاهی بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به جزییات شرایط قرارداد نوازندگان ارکستر سمفونیک ملی ایرانی از مشمولیت بیمه تامین اجتماعی تمامی نوازندگان ارکستر سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن سهرابی با بیان اینکه نوازندگان ارکستر سمفونیک ملی ایران مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند، توضیح داد: به محض امضای قراردادها از سوی نوازندگان با ارسال لیست قطعی، بیمه هنرمندان نوازنده ارکستر برقرار می‌شود که آنها با استفاده از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی می توانند از مزایای بازنشستگی، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، خدمات درمانی و حق اولاد استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر نوازندگان ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند می توانند طبق قانون از مزایای حق اولاد استفاده کنند که این مزایا توسط بنیاد رودکی پرداخت می شود.

سهرابی درباره بیمه های دیگر نوازندگان گفت: بیمه دیگری که برای نوازندگان در نظر داریم بیمه عمر و حوادث گروهی است که مانند سایر پرسنل این بنیاد برای نوازندگان برقرار خواهد شد. این در حالی است که نوازندگان مشمول بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان نیز خواهند بود. در حال حاضر این دو  بیمه مکمل برای نوازندگان در نظر گرفته شده است که بنا برکیفیت کار و با افزایش اعتبار اختصاص یافته بابت موضوع در آینده، خدمات نیز تغییر می کند.

مدیر امور اداری و رفاهی بنیاد فرهنگی هنری رودکی بیان کرد: ما به ارکسترها نگاهی مستمر و پایدار داریم و اصرار داریم بدون هیچگونه تضییع حقوقی نسبت به انعقاد قرارداد با هنرمندان کارها را انجام دهیم و البته تردید نداریم با نگاه جامعی که بنیاد در خصوص ارکسترها و قرارداد نوازندگان دارد، رضایت عمومی نوازندگان را در پی خواهیم داشت.

وی افزود: طی روزهای اخیر شرایط عمومی حاکم بر قرارداد نوازندگان تهیه شده و در اختیار آنها قرار می گیرد. ضمن اینکه آیین نامه های اداری و حقوق و دستمزد نوازندگان نیز برای تایید نهایی هیات مدیره و تصویب هیات امنا بنیاد ارسال شده است. من معتقدم با کمی گذر زمان، صداقت و حسن نیت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در زمینه قراردادها آشکار می شود که امید داریم بتوانیم بهترین کمک را در راستای اعتلای موسیقی کشور به کار ببریم.

کد خبر 2575763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha