۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷

رضایی مطرح کرد:

خراسان‌جنوبی رتبه سوم کشور در نرخ تورم/نرخ تورم استان 13 درصد است

خراسان‌جنوبی رتبه سوم کشور در نرخ تورم/نرخ تورم استان 13 درصد است

بیرجند-معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی در اسفند ماه سال گذشته و فرودین ماه امسال خراسان جنوبی رتبه سوم تورم کشوری را داشته است.

 به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهارکرد:سیاست های تنظیم بازار، سیاست های متعادل سازی بازار است.

وی با بیان اینکه در تمامی دنیا تنظیم بازار عمل کرده و این موضوع حتی در بازارهای انحصاری نیز لحاظ می شود، بیان کرد: تنظیم بازار ضرورتی است که در بازارهای دارای نوسان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رضایی ادامه داد: سال قبل تنظیم بازار از یک وزراتخانه به یک وزارتخانه مهم و پرمشغله انتقال یافت اما در استان مشکلی در انتقال این کمیسیون نداشتیم و با همدلی و همزبانی بین دستگا ها توانستیم جو آرامی را بر بازار حاکم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون تنظیم بازار استان در سال ۹۳ مولفه های بازار را رعایت کرد، بیان داشت: ما در این کمیسیون تلاش کردیم که هم تولیدکنندگان  و هم مصوبات کمیسیون حقوق مصرف کنندگان را مد نظر قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست امسال کمیسیون تنظیم بازار استان نیز ادامه همین روند خواهد بود، عنوان داشت: در سال جاری هم در عرضه کنترل ها اعمال می شود و هم سیاست های قیمت ما عملی خواهد بود و به کسی اجازه نمی دهیم که با جو پیش رود.

رضایی اضافه کرد: اگر در شهرستان ها کالایی مازاد بر تولید داشته باشیم به سمت صادرات سوق داده می شوند و مدیریت کیفی و کمی بر بازار استان خواهیم داشت.

وی از کاهش نرخ تورم در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:  بر اساس اعلام بانک مرکزی در اسفند ماه سال گذشته و فرودین ماه امسال خراسان جنوبی رتبه سوم تورم کشوری را داشته و این در حالی است که این استان در سال های ۸۵ تا ۹۲ در رتبه های ۱۸ تا ۲۹ تورم کشوری قرار گرفته بود.

پایش مستمر ۳۵۹ قلم کالا

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی، نرخ تورم در استان را ۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: خراسان جنوبی سومین استان کشور است که کمترین قیمت کالا و خدمات را دارد.

 رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۹ قلم کالا در سبد کالایی داریم که در ۱۲ ماه پایش می شوند، بیان داشت: قیمت این کالاها بر اساس نرخ سال ۸۳ ارزیابی شده و طبق این ارزیابی ها امروز خراسان جنوبی همچنان بهترین وضعیت تورمی را در کشور دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با مجموعه اقدامات انجام شده در سال گذشته توانستیم نرخ بهره وری متوسط استان را سه درصد بالا ببریم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی به اقدامات استان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این راستا ما طی سال گذشته تاکید خود را بر صادرات کالاهای داخلی استان گذاشتیم.

۳۵ درصد از اعتبارات سفر هیئت دولت به آب و کشاورزی اختصاص یافت

رضایی با تاکید بر اینکه تمامی جلسات با روندی پیش می رود که به نقطه مد نظر برسیم، بیان کرد: در سال گذشته استان الویت خود را روی آب و کشاورزی قرار داد و ۳۵ درصد از اعتبارات سفر هیئت دولت برای موضوعات آب و کشاورزی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز باید شاخص های استان در تمامی بخش ها را افزایش دهیم و تمام توان خود را روی برنامه های سال ۹۴ خواهیم گذاشت.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با  اشاره به اینکه در سال گذشته با مدیرت عالمانه دستگا های متولی تنظیم بازار موفق شدیم نرخ تورم را کاهش دهیم، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم همین روند را در سیاست های تنظیم بازار سال جاری ادامه دهیم.

تامین میوه مورد نیاز استان از کشور افغانستان

رضایی به برخی مصوبات اجرا نشده کمیسیون تنظیم بازار استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تامین میوه مورد نیاز استان از کشور افغانستان یکی از مصوبات این کمیسیون بودکه به دلیل اختلافاتی که بین شهرداری و  تعاون روستایی وجود داشت متاسفانه اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور افغانستان برای این موضوع اعتراض کرده و خواستار واردات از این کشور شده اند، بیان کرد: کشور افغانستان میوه های خوبی دارد که می تواند نیاز استان را برطرف کند و اگر ما بتوانیم این میوه ها را به قیمت کمتر وارد استان کنیم باز هم نرخ تورم در استان کاهش می یابد.

کد خبر 2578009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha