۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷

اسداللهی:

قیمت مرغ در خراسان جنوبی۱۷درصد کاهش یافت

قیمت مرغ در خراسان جنوبی۱۷درصد کاهش یافت

بیرجند- رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کاهش ۱۷ درصدی گوشت مرغ و افزایش چهار درصدی گوشت قرمز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اسداللهی پیش از ظهر دوشنبه در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهارکرد: بر اساس قیمت هایی گرفته شده از سطح استان و بررسی های انجام شده در سطح خرده فروشی ها و عمده فروشی ها قیمت بعضی از کالاهای پرمصرف مردم از اسفند ماه سال گذشته تا امروز با تغییراتی همراه بوده است.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، بیشترین نوسانات قیمت در بین حبوبات را مربوط به عدس با ۱۸ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: کمترین نوسان قیمت در این بخش نیز مربوط به لوبیا با ۱۴درصد کاهش بوده است.

افزایش ۱۸ درصدی قیمت زعفران

اسداللهی از افزایش۴۰ درصدی قیمت پرتقال در این مدت خبر داد و گفت: در این بازه زمانی کیوی با ۱۰ درصد و نارنگی با ۱۲ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت گندم ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است، بیان کرد: قیمت زعفران نیز در این بازه زمانی حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی در این مدت قیمت گوجه فرنگی حدود ۳۸ درصد افزایش و خیار نیز ۲۶ درصد  کاهش داشته است.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به کاهش ۱۷ درصدی قیمت گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: قیمت تخم مرغ نیز نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود ۱۹ درصد کاهش داشته است.

اسداللهی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت قرمز در این مدت چهاردرصد افزایش یافته است، بیان داشت: روغن نباتی نیز نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش قیمت داشته است.

توزیع ۶۶۰ کیلوگرم میوه تنظیم بازار در استان

مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین میوه شب عید در سال جاری به  این سازمان واگذار شده بود، گفت: به منظور تامین میوه شب عید استان و کنترل قیمت میوه در ایام نوروز حدود ۲۰۰ تن سیب خریداری شد.

محسن اسفندیاری اضافه کرد: در مجموع تا ۱۶ فروردین امسال حدود ۲۰۸ تن سیب، ۴۱۳ تن پرتقال والنسیا و ۳۸ تن تامسون در استان توزیع شد و مشکل خاصی در تامین میوه شب عید استان نداشتیم.

وی تاکید کرد: حتی برخی از شهرستان ها با وجود اینکه مقدار میوه آزاد بود بازهم کمتر از سهمیه خود  حمل کردند و  با مدیریت از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی کار خوبی در استان صورت گرفت.

 

کد خبر 2578133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha