۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

عصاریان:

۳۰۰ تن مرغ مازاد مرغداران خراسان جنوبی خریداری شد

۳۰۰ تن مرغ مازاد مرغداران خراسان جنوبی خریداری شد

بیرجند- مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی گفت: در راستای تنظیم قیمت مرغ در بازار حدود ۳۰۰ تن مرغ مازاد تولید استان از مرغداران خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعصاریان ظهر دوشنبه در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: در آخرین جلسه این کمیسیون در سال گذشته وظیفه توزیع مرغ تنظیم بازار استان به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شد.

وی با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ماه امسال حدود ۹۴۲ تن مرغ در سطح استان توزیع شده است، بیان کرد: از این میزان حدود ۶۴۲ تن در قالب سبدهای غذایی بین اقشار کم درآمد و ۲۵۰ تن نیز در قالب تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و ۱۰۰ تومان توزیع شد.

توزیع ۳۸ تن گوشت قرمز منجمد داخلی در بازار استان

 مدیرنمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی اضافه کرد: با ورود مرغ های تنظیم بازار قیمت مرغ در سطح استان کاهش یافت و این مرغ ها در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده توزیع شدند.

عصاریان گفت: افزایش میزان مرغ در بازار و کاهش زیاد قیمت مرغ تولید کنندگان را متضرر می کرد و به همین دلیل شرکت از تاریخ ۲۵ فروردین آغاز به خرید مرغ مازاد بر نیاز استان کرد و تاکنون حدود ۳۰۰ تن مرغ از مرغداران خریداری شده است و در سردخانه ها دپو شده اند.

وی  ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده حدود چهار هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت مرغ برای مصرف کنندگان نیز شش هزار و ۹۳۵  تومان است.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی از توزیع ۳۸ تن گوشت قرمز منجمد داخلی در بازار استان تا ۲۵ فرودین ماه امسال خبر داد و افزود: با توزیع این گوشت ها کشش بازار به حدی است که در حال حاضر تمایلی برای خریداری نیست.

به گفته عصاریان در حال حاضر حدود ۱۰ تن گوشت قرمز در سردخانه های استان موجود است.

تشکیل ۲۱۸ پرونده تخلف صنفی در استان

رئیس اداره نظارت و بازرسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه  امسال در گروه های کالایی و خدمات ثبات قیمت داشته ایم، گفت: در این مدت بحث عرضه و تقاضا بسیار متناسب بود و هیچ تاثیری در افزایش قیمت ها نداشت.

علی تهوری با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارت و بازرسی طی تعطیلات نوروزی امسال، بیان کرد: در همین راستای تعداد گشت های بازرسی مرکز استان به هشت گشت افزایش یافت.

وی از انجام ۱۱ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان خبر داد و  افزود: در جریان این بازرسی ها تعداد ۲۱۸ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال تشکیل شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۵۸ مورد گزارش مردمی داشتیم که نتیجه آن به اطلاع مردم رسید.

تهوری عنوان داشت: در جریان شکایت های مردمی مبلغ ۸۸ میلیون تومان از پول مردم به آن ها بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه شرکت های پخش مواد غذایی به صورت ماهانه توسط سازمان صنعت و معدن رصد می شوند، گفت:  موجودی کالا این شرکت ها به صورت ماهانه گرفته شده و هر گونه افزایش قیمت ها را کنترل می کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا طی تعیطلات نوروزی امسال تعداد دو شرکت پخش مواد غذایی به دلیل عدم عایت ضوابط به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

کد خبر 2578261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha