۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵

بزرگداشت پرویز کلانتری با حضور بزرگان هنر

بزرگداشت پرویز کلانتری با حضور بزرگان هنر

خانه هنرمندان ایران با همکاری موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ بزرگداشت پرویز کلانتری را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بزرگداشت پرویز کلانتری با حضور و سخنرانی اهالی فرهنگ و هنر ایران چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که به پاس یک عمر فعالیت هنری کلانتری در عرصه هنرهای تجسمی و ادبیات ایران توسط خانه هنرمندان ایران با همکاری موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ برگزار می‌شود، هنرمندانی چون محمد سریر، ایرج کلانتری، غلامرضا امامی، محمدابراهیم جعفری، محمدرضا اصلانی، نصرالله افجه‌ای و ناصر فکوهی سخنرانی خواهند داشت.

پخش نماهنگی از کارهای هنری پرویز کلانتری و پخش فیلم مصاحبه این هنرمند با ناصر فکوهی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

پرویز کلانتری، هنرمند نقاش، نویسنده و روزنامه‌نگار، ۱۸ آذر سال گذشته به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و اکنون در منزلش روند بهبودی را طی می‌کند.

این هنرمند متولد ۱۳۱۰ در زنجان و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعدد در داخل و خارج از ایران و انتشار چندین مجموعه داستان بخشی از فعالیت‌های کلانتری است. همچنین یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی «شهر ایرانی» او در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید‌ موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 2582331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha