۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲

تکواندو قهرمانی جهان - روسیه؛

یعقوبی و علیزاده در یک قدمی مدال /یک کره ای دیگر حذف شد

یعقوبی و علیزاده در یک قدمی مدال /یک کره ای دیگر حذف شد

در ادامه روز ششم از رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان دو تکواندوکار کشورمان با شکست رقبای خود به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده و در یک قدمی کسب مدال قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن سوم کشورمان در مبارزه سوم خود "راد تابت" دارنده مدال برنز قهرماني آسيا ۲۰۱۴ از اردن را  با ارائه یک مبارزه برتر ۸ برسه شکست داد و به یک چهارم نهایی راه يافت رقابت كند.

ابوالفضل يعقوبي در  وزن ۶۳- كيلوگرم دور نخست ۱۴ بر ۱۰ "داویلانی" از برزیل را از پيش رو برداشته بود و سپس "اوهايد بيركي" از تونس را با نتیجه ۱۵- ۳ شکست داد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی و قطعی کردن مدال برنز خود "ولادمیر کیم" از روسیه را پیش رو دارد.  

در این وزن "بونیلا گونزالس" دارنده دو طلای وزن دوم جهان از اسپانیا و دائه هون لی" دارنده دو طلای وزن سوم جهان از کره جنوبی بعد از فینال المپیک ۲۰۱۲ ، یکبار دیگر به مصاف هم رفتند و بازهم این اسپانیایی بود که موفق شد رقیب سرشناس خود را شکست دهد.

نماینده کره جنوبی یکی از پرامیدترین چشم بادامیها برای کسب مدال طلا بود و این خبر  برای مربیان تیم ملی کشورمان خوشحال کننده  خواهد بود.

همچنین كيميا عليزاده، تكواندوكار وزن ۵۷- كيلوگرم كشورمان در سومین مبارزه و بازهم در راند چهارم و امتیاز طلایی "چينه لويس" از آمریکا را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.وی در مبارزه بعدی خود باید برای رسیدن به نیمه نهایی و قطعی کردن مدال برنز خود بايد با نماینده انگستان مبارزه کند. "جید جونز" دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن می باشدو 

علیزاده دور نخست  "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان را  ۱۰ بر صفر شکست داد و سپس  "مارتینا زوبسیک" از كرواسي را نیز پس از تساوی سه بر سه در راند چهارم با امتیاز طلایی شکست داده بود.

برای تیم ملی کشورمان فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره موفق به کسب مدال طلا شده اند، روحانی ، خدابنده ، نصر ، کاظمی ، اخلاقی ، عمیدی و مردانی هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند. 

این دوره از مسابقات ار روز ۲۲ اردیبهشت ماه در ۸ وزن جهاني با حضور ۸۷۵ تكواندوكار از ۱۳۶ كشور به ميزباني روس‌ها آغاز و دوشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

کد خبر 2582559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha