۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۴

حجت الاسلام اسلامی:

منشور انتخاباتی کرمان تدوین شد

منشور انتخاباتی کرمان تدوین شد

کرمان - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان از تدوین منشور انتخاباتی استان کرمان خبر داد و گفت: همه گروه های سیاسی باید به این منشور پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس اسلامی یکشنبه شب در نشست مشورتی سیاسی در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان، اظهار داشت: بحث ولایت و توسعه در استان کرمان با همت استاندار کرمان بنا نهاده شده است و کمیته های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با هدف هم اندیشی بین فعالان عرصه های مختلف شکل گرفته است تا کارها را به خوبی پیش شود.

وی ادامه داد: جلسه کمیته سیاسی با حضور گروه های سیاسی استان کرمان هر ۴۵ روز یک بار برگزار شده که در آخرین جلسه کمیته سیاسی در سال گذشته تدوین منشور اخلاقی انتخاباتی برای احزاب و گروه ها به دستور استاندار کرمان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام اسلامی ابراز داشت: حجت الاسلام عرب پور، مقدم، مصطفوی، فرشاد و ابوسعیدی از فعالان سیاسی استان کرمان کار تدوین منشور اخلاق انتخاباتی و عقلانیت سیاسی گروه ها و فعالان سیاسی در استان کرمان را انجام دادند و این منشور بعد از دریافت نقطه نظرات سایر فعالان سیاسی و برگزاری شش جلسه کامل شده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام اسلامی این منشور را قرائت کرد؛ مفاد این منشور شامل مقدمه و ۱۰ بند رعایت تقوای الهی، اعتقاد به ولایت فقیه، احترام به قانون و تمکین از آن، توجه و تعهد به اصول اخلاقی، تعهد به حفظ آرامش فضای انتخاباتی، تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری، تلاش برای شفاف سازی مواضع سیاسی و مسائل مالی، دفاع از حقوق سایر احزاب و گروه های سیاسی، ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و گروهی، احترام کامل به انتخاب مردم و نتایج آراء است.

همچنین دستورالعمل تشکیل کمیته اجرایی و نظارت بر مفاد منشور در جلسه ۱۷ اردیبهشت ۹۴ به تصویب رسید.

کد خبر 2583008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha