۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰

نشان سیمرغ فیروزه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد

نشان سیمرغ فیروزه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد

مشهد- نشان ارزشمند نیشابور با عنوان سیمرغ فیروزه ای طی مراسمی در روز ملی حکیم خیام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر دوشنبه به مناسبت روز ملی خیام در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداء نشان نیشابور با عنوان سیمرغ فیروزه ای تقدیر شد.

در این مراسم همچنین طی آیینی ویژه علاوه بر وزیر ارشاد از چند تن از شخصیت های برجسته کشور با اهداء نشان سیمرغ فیروزه ای که نشان ارزشمند نیشابور است تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم همچنین از سید احمد سبزی کار به عنوان هنرمند برجسته و خوشنویس بزرگ که اشعار خیام را نیز نگارش کرده است در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

علی پولادی نیز به خاطر تالیف ۱۸ جلد کتاب و تهیه ۱۵ سی دی در حوزه های فرهنگی و هنری و تهیه کتاب اشعار خیام نیشابوری به ۵ زبان زنده دنیا از جمله ترکی، استانبولی، ترکی آذربایجانی، ترکی ایرانی، روسی و فارسی تقدیر به عمل آمد.

پرفسور صادقی نیز به عنوان چهره علمی کشور و «لوریس چگنواریان» به عنوان چهره هنری کشور با دریافت نشان سیمرغ فیروزه ای از دیگر افرادی بودند که در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.

ایرج ملک پور پدر تقویم نوین ایران نیز به عنوان شهروند افتخاری نیشابور از سوی شهرداری و شورای اسلامی نیشابور لوح شهروند افتخاری را دریافت کرد.

همچنین در این مراسم خواهرخواندگی نیشابور و اصفهان با حضور مدیران شهرداری این دو شهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور مسئولان کشوری و استانی گلباران شد.

 

 

 

 

کد خبر 2583661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha