۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲

آشتیانی عراقی در نطق میان دستور :

دولت به امید نتیجه مذاکرات، اقتصاد کشور را قفل نکند

دولت به امید نتیجه مذاکرات، اقتصاد کشور را قفل نکند

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت اسلامی در مذاکرات و بهره گیری از نیروی درونی برای حل مشکلات گفت: دولت به امید نتیجه مذاکرات، تمام کارها را تعطیل و اقتصاد کشور را قفل نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با بیان اینکه مذاکرات هسته ای به مرحله حساس و سرنوشت سازی رسیده است، اظهار داشت: در این شرایط لازم است ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده کشورمان، چند نکته را نیز تذکر دهیم.

وی افزود: همه می دانیم که کشور آمریکا که هم اکنون به عنوان طرف اصلی مذاکره، بیشترین سرمایه گذاری بر روی آن می شود، قدرتی است که امام راحل(ره) آن را شیطان بزرگ نامید.

آشتیانی عراقی ادامه داد: آمریکا در ۵۱ سال اخیر در راه اندازی همه جنگ ها حضور عملیاتی داشته و بسیاری از کودتاها با چراغ سبز این کشور انجام شده است؛ آنها در جدیدترین ترفند خود نیز برای درگیر نشدن مستقیم در منطقه، ایجاد جنگ های نیابتی درمنطقه با رژیم های دست نشانده خود را دنبال می کنند تا با حداقل هزینه، انرژی کشورهای اسلامی را هدر داده و سلاح های از رده خارج شده خود را به فروش برسانند و سیاست های استعماری خود را تداوم دهند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: بر این اساس تیم مذاکره کننده نباید به چنین کشوری که به هیچ قاعده و ضابطه ای پایبند نیست، اعتماد کند و تحت تاثیر ادبیات مذاکره، عزت و کرامت اسلامی را فدا کند و دولت نیز نباید به امید نتیجه مذاکرات، تمام کارهای داخلی را تعطیل و اقتصاد کشور را قفل کند.

وی ادامه داد: گره مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات، امیدی واهی و عبث است؛ چرا که حتی اگر مذاکرات به نتیجه مثبت نسبی هم برسد، پایدار نخواهد بود و پیمان شکنان به بهانه های واهی به تعهدات خود پشت پا زده و کشور را وابسته و پشت در نگه خواهند داشت؛ پس بهتر است دشمن را بشناسیم و این همه برای دشمن شناسی هزینه ندهیم و با اتکا به نیروی کار درونی، مشکلات کشور را حل کنیم و این کشور را از حال رکود و بیکاری خارج کنیم.

غول های رسانه ای غربی جای ظالم و مظلوم را در یمن عوض کرده اند

حجت الاسلام آشتیانی عراقی در ادامه با بیان اینکه تجاوز رژیم دیکتاتور عربستان به کشور مظلوم یمن باعث خدشه دار شدن احساسات آزادیخواهان جهان شده است، گفت: این جنایت نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت ملی یک کشور است و مصداق جنایت جنگی است که باید در محاکم بین المللی به آن رسیدگی شود.

وی افزود: در غوغاسالاری غول های رسانه ای غربی، جای ظالم و مظلوم عوض شده است و این رژیم جنایتکار همچنان به کشتار ادامه می دهد و به آتش بسی که خود پیشنهاد داده نیز پایبند نیست.

نماینده مردم قم تصریح کرد: این رژیم را باید «خادم کاخ سفید» نامید که در یک توحش آشکار روی عرب جاهلی را سفید کرده و حتی در ماه حرام نیز به کشتار خود ادامه می دهد تا مردم را خسته کرده و آنها از حمایت انصارالله دست بردارند.

آشتیانی عراقی اظهار داشت: اما طبق وعده الهی، مردم یمن پیروز خواهند شد و بینی استکبار را به خاک خواهند مالید؛ جنگ یمن، جنگ تفکرات است که نباید تحت الشعاع مذاکرات قرار گیرد و از امدادرسانی و تقویت جبهه مقاومت غافل شویم؛ امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دفاع از مظلوم وظیفه دینی ماست و ارتباطات دیپلماتیک و مذاکرات این تکلیف دینی را ساقط نمی کند.

ضرورت توجه به مشکلات فرهنگیان و بازنشستگان

نماینده مردم قم در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگیان و معلمان در تربیت نسل آینده، گفت: در ازای زحمات معلمان کشور، حق آنها ادا نمی شود؛ تربیت نسل آینده توسط این قشر انجام می شود، اما آنها در مخارج زندگی خود دچار مشکل هستند و این وظیفه ما را سنگین می کند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بازنشستگان از جمله در حوزه بیمه های تکمیلی درمان، ضرورت اقدام جدی مجلس و دولت را گوشزد کرد.

 

کد خبر 2586193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha