۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۶

رضوی اردکانی:

چهارمیلیارد ریال اعتبار به صندوق های توسعه کشاورزی تزریق می شود

چهارمیلیارد ریال اعتبار به صندوق های توسعه کشاورزی تزریق می شود

طبس- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از تزریق چهارمیلیارد ریال اعتبار به عنوان افزایش سرمایه و سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به صندوق های چهارگانه بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالکریم رضوی اردکانی چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان های طبس، فردوس بشرویه و سرایان اظهارکرد: مسائل و مشکلات صندوقهای توسعه کشاورزی جایگاه خود را پیدا نخواهد کرد مگر اینکه کار هم افزایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه این صندوق را نباید صرفا یک نهاد مالی دید، افزود:از محل صندوق می توان طرحهای کشاورزی را مدیریت کرد تا مسائل به ساماندهی برسد.

وی تصریح کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی اثر بخش بوده اند زیرا منابعی که در اختیار مردم قرار داده اند به کار و تولید تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مشارکتی این صندوق با فرمانداران انجام خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان از منابع اعتبارات ملی توسط شرکت مادر مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و ۱.۵ میلیارد تومان توسط فرمانداران تامین خواهد شد.

  وی اضافه کرد: هم اکنون برای عملیاتی شدن این اقدام برای صندوقهای چهارگانه هرکدام ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان افزایش سرمایه سهم دولت  و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات چهار درصد دراختیارشان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  باتاکید بر لزوم رسیدگی به مطالبات کشاورزان گفت: ما وظیفه داریم امید را در دل مردم زنده نگه داریم و پتانسیلهای بخش کشاورزی را به مردم نشان دهیم.

هاشم ولی پور مطلق بیان داشت: در استان خراسان جنوبی ۱۴صندوق توسعه کشاورزی فعال است که تنها در یک صندوق آن یک هزار و ۴۹۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اگر صندوقهای حمایت کشاورزی نبود دراین اوضاع خشکسالی کشاورزان با مشکل موجه می شدند، از فرمانداران خواست از محل اعتبارات استانی امسال بخش کشاورزی را حمایت ویژه تری کنند.

محمد رضاعبدالله زاده نماینده مردم طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه معیشت  اکثریت مردم  شهرستان بر پایه کشاورزی استوار است، افزود: کار مردم کشاورزی و دامداری است و خشکسالی ها اخیر ضربات زیادی به مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در استان خراسان جنوبی اقدامات موثرث در بخش کشاورزی استان انجام شده است، بیان کرد: صندوق توسعه کشاورزی از اثر گذارترین اقداماتی بوده که در این بخش صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: پولی که قرض الحسنه توسط این صندوق دراختیار کشاورز و دامدار قرار می گیرد توانسته است تا حدودی مثمر ثمر واقع شود و مشکل این قشر زحمتکش جامعه را مرتفع سازد.

کد خبر 2586789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha