۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵

پاپیان:

روابط ارمنستان و ترکیه را باید به صحنه حقوقی سوق داد

روابط ارمنستان و ترکیه را باید به صحنه حقوقی سوق داد

اصفهان - رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی مودوس ویوندی ارمنستان گفت: روابط ارمنستان و ترکیه باید به صحنه حقوقی کشانده شود و برای آن راه‌حل‌های حقوقی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آرا پاپیان بعدازظهر امروز در همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه ضمن محکوم کردن نسل کشی ارامنه در صد سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری ارمنستان با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رقم خورده بر سر دو راهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تصمیم‌گیری برای آینده می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده کشور داشته باشد، افزود: از این رو باید توجه داشت که در روند برخوردها توان نظامی کشور ارمنستان با کشورهایی همچون ترکیه و آذربایجان سنجیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی مودوس ویوندی ارمنستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پتانسیل جمهوری ارمنستان در زمنیه‌های اقتصادی و رزمی در مقایسه با پناسیل کلی ترکیه و آذربایجان مزایای قابل لمس تری دارد، افزود: از این رو در حال حاضر پیشنهاد می‌شود روابط ارمنستان  ترکیه باید به صحنه حقوقی کشانده شود  و برای آن راه‌حل‌های حقوقی تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته قراردادهای متعددی بین ترکیه و ارمنستات منعقد شده است، اضافه کرد : عموم این قراردادها نا سرانجام مانده ولی باید توجه داشت که در این میان رأی داوری وودرو ویلسون امروز هم معتبر بوده و برای کشورهای دخیل در داوری و جانشینان آنان لازم الاجرا است.

پاپیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارمنستان ملتی با حقوق قانونی است، افزود: در این راستا باید از طریق مجامع حقوقی بین‌الملل خواستار پیگیری جایگاه قانونی و حقوقی خود باشیم و شورای امنیت بر وضعیت ارامنه نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تنش‌های ایجاد شده بین ترکیه و ارمنستان پیامدهای اقدامات جنگی بوده است که ترکیه ارمنستان را به محاصره درآورده است، ادامه داد: بر این اساس مراجعه جمهوری ارمنستان به سازمان‌های بین‌المللی نباید به عنوان تشدید تنش تلقی شود.

کد خبر 2587164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha