۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۸

ماروکیان مطرح کرد:

محرومیت از وطن مهم‌ترین هدف و انگیزه ترتیب‌دهندگان نسل کشی ارامنه

محرومیت از وطن مهم‌ترین هدف و انگیزه ترتیب‌دهندگان نسل کشی ارامنه

اصفهان - استادیار انستیتوی تاریخ آکادمی ملی علوم جمهوری ارمنستان گفت: محرومیت از وطن مهم‌ترین انگیزه و هدف ترتیب دهندگان نسل کشی ارامنه از این جنایت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرمن ماروکیان بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه در اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمام ارامنه جهان برای شناسایی عاملان نسل کشی ارامنه در ۱۰۰ سال گذشته با یکدیگر متحد شده‌اند، اظهار داشت: در این راستا ارزیابی از چرایی نسل کشی ارامنه امری ضروری است و باید باور داشته باشیم که جبران ضایعه نسل کشی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با گذشته ۱۰۰ سال از واقعه نسل کشی ارامنه هنوز ضایعات این جنایت در بین جوامع بین‌الملل و به ویژه ارامنه قابل لمس است، ادامه داد: بر این اساس باید یادآور شوم که عدم محکومیت نسل کشی طی ۱۰۰ سال گذشته بار بزرگی بر دوش ارامنه گذاشته است.

استادیار انستیتوی تاریخ آکادمی ملی علوم جمهوری ارمنستان با تاکید بر اینکه برخی محققان تداوم نسل کشی را تا قبل از به رسمیت شناختن ترکیه به عنوان مجرم امکان پذیر می‌دانند، ادامه داد: محرومیت از وطن، تلفات انسانی، نابودی میراث فرهنگی، خسارات مادی، آسیب‌ها و مشکلات روحی روانی از جمله خسارات و زیان‌هایی که نسل کشی ارامنه معلول آن است.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت از وطن مهمترین انگیزه و هدف ترتیب دهندگان نسل کشی بوده است، افزود: بنابراین باید روشن ساخت که این امر چه عواقبی داشته و چگونه بر توان و فعالیت حیاتی ارامنه و رشد آتی این ملت تاثیرگذاشته است.

ماروکیان تعداد تلفات انسانی ارامنه در جریان نسل کشی را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد.

کد خبر 2587172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha