۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴

مرعشی:

شورای گفتگو ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به تصمیم گیری دولت است

شورای گفتگو ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به تصمیم گیری دولت است

قزوین- مشاور ارشد اتاق ایران گفت: شورای گفتگو بهترین ظرفیت برای بیان دیدگاه و توانمندی بخش خصوصی به دولت برای تصمیم گیری درست در بهبود فضای کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر مرعشی ظهر جمعه در همایش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مرتضی روزبه استاندار، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از تجار و بازرگانان و اعضاء اتاق و کارشناسان در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای رونق اقتصاد کشور باید از همه ظرفیت های خود بویژه توانمندی بخش خصوصی استفاده کنیم.

مرعشی افزود: بخش خصوصی می تواند ظرفیت خودش را که توانایی فکری و کارشناسی است در خدمت سیاست های دولت قرار دهد تا برای افزایش راندمان کار و رونق و ایجاد اشتغال جدید مورد استفاده قرار دهد.

مشاور ارشد اتاق ایران تصریح کرد: افرادی که در شورای گفتگو هستند می توانند پیشنهادات خود را به دولت ارائه و برای بهبود فضای کسب و کار فعالیت کنند که با این کار بار سنگین مسئولیت تصمیم سازی را که بر دولت هزینه سنگینی دارد بخش خصوصی بر دوش خود بگیرد چون با آن ها آشناست و می تواند پردازش کند و به ازای مشکلات راه حل ارائه کند.

مرعشی یادآورشد: دولت در مقام تصمیم گیر می تواند پیشنهادات مشفقانه، صمیمانه و منصفانه را در دستور کار قرار دهد و اگر موضوعی در سطح استان مطرح است در همان محل و اگر کشوری بود به مرکز ارجاع و در سطح ملی از سوی وزارتخانه و شورای ملی گفتگو پیگیری شود و اگر نیاز به قانون داشت در مجلس مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

قزوین

مشاور اسبق وزیر صنعت گفت: در سال همدلی وهمزبانی دولت و مردم فرصت خوبی است تا توانمندی بخش خصوصی در خدمت کشور باشد و با توانمندی های حاکمیت، دولت و سازمانهای مختلف تلفیق شود تا هم بخش خصوصی و هم مردم در بهروزی سود ببرند.

مرعشی تصریح کرد: در حال حاضر فلسفه وضع مقررات تغییر کرده است به طوری که در همه کشورها قانونگذاری وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط است اما در کشور ما، در صد و ده سال گذشته، قانونگذاری عمدتاً به ابزاری برای اقتدارگرایی تبدیل شده است.

مشاور ارشد ریاست اتاق ایران، با اشاره به حجم زیاد قوانین و مقررات و لزوم مقررات زدایی در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: فرایند اصلاح و حذف قوانین بسیار طولانی است و در عین حال از طرف دستگاه‌های اجرایی برای حذف این قوانین مقاومت وجود دارد.

مرعشی افزود: بسیاری از قوانین کشور مانند قانون کار، قانون تجارت، قانون تامین اجتماعی، قانون عملیات بانکی بدون ربا و بسیاری از قوانین دیگر، قوانینی قدیمی هستند و باید اصلاح شوند.

مرعشی در خصوص مقررات و قوانین دست و پا گیر هم گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ هزار مقرره شامل قانون، آئین نامه، شیوه نامه داریم که دست و پای بخش خصوصی را می بندد و اگر بخواهیم سیستم دولتی چابک شده و بخش خصوصی بتواند سهل تر در امور تولیدی کار کند باید این مقررات اصلاح شود.

فعالیت یک ساله شورای گفتگو موفق و توام با آزمون و خطا

وی در خصوص موفقیت شورای گفتگو در مدت راه اندازی خود اظهارداشت: در مدت کوتاه فعاایت شورای گفتگو این شورا توانسته به بهبود فضای کسب و کار کمک کند به طوری که تعداد زیادی از وزاری دولت اعتراف کردند که وقتی مشکلاتی از زبان فعالان اقتصادی را شنیده اند منتظر جلسه و نتایج آن نشده بلکه بلافاصله وارد کار می شدند و برای حل آن اقدام می کردند که نقش این شورا را عیان می کند.

قزوین

مرعشی یادآورشد: روند شورا به نظر می رسد توام با سعی و خطاست اما بتدریج به سمت کاهش خطا حرکت می کند که امیدواریم به افزایش بهره وری آن کمک کند.

عضو شورای عالی اداری کشور اظهارداشت: برای افزایش کارآیی باید مجدانه حرکت شود و اگر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بتواند فاصله جلسات خود را کمتر کند و موضوعات اساسی تر در آن مطرح شود و تعامل مدیران دولتی و بخش خصوصی افزایش یابد و نیز در کنار آن تعامل بین شورای گفتگوی استانها با شورای ملی تقویت شود می توان به نتایج بسیار بهتری رسید و به بهبود فضای کسب و کار کمک کرد.

کد خبر 2667125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha