۲ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۵

مردمی که از مجسمه‌سازی امرار معاش می‌کنند

مردمی که از مجسمه‌سازی امرار معاش می‌کنند

مجسمه سازی در چین هنری قدیمی و سنتی است و هنوز مردم شهرستان «چون شن» از طریق این هنر امرار معاش می‌کنند و مجسمه‌های بودای آنها به عنوان میراث فرهنگی چین ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت رادیو چین، در شهرستان «چون شن» در شهر سو جوئو واقع در شرق چین، ده ها خانواده از راه مجسمه سازی امرار معاش می کنند.

این روزها که بیشتر جوانان به شهرهای بزرگ و مدرن مهاجرت می کنند، هنرمندان مجسمه ساز چون «شن» با ارزش نهادن به این هنر، در زادگاه خود باقی مانده اند و با دستانشان آثاری ظریف خلق می کنند.

مجسمه سازی در چین

بر اساس تلاش آنها مجسمه های بودایی شهرستان «چون شن» در فهرست میراث فرهنگی قرار گرفته است.

یشتر مجسمه سازان شهرستان «چون شن» از دوران کودکی در کنار والدین خود با این هنر آشنا شده اند. هنرمندان بدون استفاده از ابزار مدرن، همه مجسمه ها را به طور کامل با دستان خود می سازند. به این ترتیب، در طول سال کم تر از چهل مجسمه تولید می شود.

مجسمه سازی در چین

با آن که درآمد آنها زیاد نیست، اما مجسمه سازان این منطقه هرگز قصد رهایی فعالیت خود را ندارند. آنها با احترام به این هنر سنتی همچنان با دستان خود، زیبایی فرهنگ چین را حفظ می کنند.

مجسمه سازی در چین

هنر مجسمه سازی در کشور چین از جایگاه مهمی برخوردار است ولی از آنجا که کشورهای شرقی در مواجهه با فرهنگ غربی و زندگی مبتنی بر تکنولوژی بسیاری از عادات و سنت های خود را از دست می دهند این خطر احساس می شود که هنر مجسمه سازی نیز در چین کم رنگ شود.

مجسمه سازی در چین

ثبت مجسمه های بودایی شهرستان «چون شن» در فهرست میراث فرهنگی یکی از راه‌های علاقمند نگه داشتن مردم این منطقه به حفظ این شغل و هنر است.

کد خبر 2756721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha