۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸

توافق چین و پرو برای آغاز مطالعه طرح خط آهن بین قاره ای

توافق چین و پرو برای آغاز مطالعه طرح خط آهن بین قاره ای

چین و پرو برای آغاز مطالعه امکان سنجی راه اندازی خط راه آهن بین قاره ای به طول ۵۳۰۰ کیلومتر به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین و پرو برای آغاز مطالعه امکان سنجی راه اندازی خط راه آهن بین قاره ای به طول ۵۳۰۰ کیلومتر به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این توافق در سفر «لی کچیانگ» نخست وزیر چین به پرو حاصل شد. این سفر در سومین دور دیدارهای این مقام چینی از آمریکای لاتین انجام گرفته است.

«لی» در مذاکرات خود با «اولانتا هومالا» رئیس جمهور پرو، خواستار همکاریهای فیمابین در زمینه های نفت، انرژی های پاک، معدن، کشاورزی، جنگلداری و شیلات شد.

«لی» در جریان این دیدار خواستار همکاری های بیشتر دو دولت به ویژه در زمینه های مالی شامل انجام معاملات تجاری با استفاده از ارزهای محلی و برنامه تبادلات ارزی میان دو کشور شده است.

خط آهن پیشنهادی رشته کوه های آند را به ساحل اقیانوس اطلس متصل خواهد کرد و از این طریق هزینه جابجایی غلات و مواد معدنی را به آسیا به شدت کاهش خواهد داد.

بر این اساس، چین و کشورهای آمریکای لاتین هر دو از راه اندازی این طرح بهره مند خواهند شد. از طرفی زیرساخت های کشورهای منطقه آمریکای لاتین ارتقاء خواهند یافت و از سویی چین نیز قادر خواهد بود ظرفیت صنعتی و سرمایه گذاری خود را در آمریکای لاتین از این طریق افزایش دهد.

این اقدام چین در راستای سیاست گسترش نفوذ استفاده از منابع طبیعی آمریکای لاتین برشمرده می شود که تا کنون جزء مناطق تحت نفوذ آمریکا بود.

 

کد خبر 2758561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha