۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان:

قطع سهمیه آرددولتی دراصفهان به دلیل تخلف/تخلف نانوایان ناچیزاست

قطع سهمیه آرددولتی دراصفهان به دلیل تخلف/تخلف نانوایان ناچیزاست

اصفهان- رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: مخالف آزاد شدن نرخ آرد در اصفهان به نام تخلف هستیم چراکه تخلف نانوایان در حدی نیست که سهمیه آرد دولتی از آنها گرفته شود.

عباس صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز دستورالعمل طرح آزاد سازی نرخ آرد در استان ها ابلاغ نشده است و این مصوبه در حد هیئت وزیران و دولت است.

وی بیان داشت: تخلف نانوایان که به علت آن سهمیه آرد برخی از آنها قطع شده تخلف ناچیزی است به طوری که عمده تخلفات ناشی از نداشتن کارت بهداشت ، معاینه سلامت کارگر یا تعطیلی مغازه دو ساعت زودتر از زمان مقرر بوده است. 

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان خاطرنشان کرد: در همین راستا سهمیه آرد دولتی بیش از ۴۰ نانوایی را بنام تخلف قطع کردند.

وی اعلام کرد: ما موافق آزاد سازی نرخ آرد هستیم اما باید این طرح برای همه اجرا شود چراکه در غیر این صورت عده ای با یارانه و سهمیه دولتی اقدام به فروش نان با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان می کنند و عده ای به دلیل آزاد شدن سهمیه آرد نان را با قیمت نزدیک به یک هزار تومان بفروشند.

صابری اضافه کرد: یارانه ای که قرار است به نانوا بدهند به مردم بدهند تا نانوایان بتوانند با پخت نان با آرد آزاد، با قیمت واقعی نان را به دست مردم برسانند.

وی بیان داشت: در راستای قطع سهمیه آرد دولتی برخی نانوایان به نام تخلف تا کنون اعتراضات زیادی به ارگان های مختلف اعلام کرده ایم و قرار شده که در کارگروه ماده ۱۵ ویژه گندم ، آرد و نان که دو هفته آینده تشکیل جلسه می دهد، این مشکل مطرح و نتیجه گیری شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان اعلام کرد: دولت در حالی به نانوایان سهمیه آرد می دهد که با بالا رفتن هزینه حامل های انرژی و دستمزد کارگر و بیمه ، در واقع نانوا با پخت نان با نرخ ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان نان را به صورت یارانه ای به مردم عرضه می کند در صورتی که باید نان با نرخ آزاد آرد به دست مردم برسد تا نانوا به حق واقعی خود برسد.

کد خبر 2758951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha