۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

حجت الاسلام محمدیان:

پرداخت زکات به نیازهای فرهنگی واجتماعی روستاها جامه عمل می پوشاند

پرداخت زکات به نیازهای فرهنگی واجتماعی روستاها جامه عمل می پوشاند

اسفراین - امام جمعه اسفراین گفت: بخش عمده ای از نیاز های اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی کشور به خصوص در روستا ها با پرداخت خمس و زکات رفع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قدیر محمدیان صبح یکشنبه در همایش مبلغین و عاملین زکات این شهرستان افزود: زکات  یک فریضه الهی است که خداوند در قرآن مجید وائمه معصومین (ع) در روایات و احادیث، به ‌عنوان یک فریضه مهم دینی به انجام آن تاکید کرده اند.

وی اظهار داشت: احیای فریضه زکات در جامعه، موجب افزایش اخوت و برادری در بین اقشار مختلف مردم شده و دل ها را به یکدیگر نزدیکتر می کند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: بخش عمده ای از نیاز های اجتماعی، فرهنگی و خدمات بهداشتی کشور به خصوص در روستا ها با پرداخت خمس و زکات و رعایت احکام الهی قابل حل شدن است .

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: پرداخت زکات نه تنها موجب خوشنودی خدای متعال و سبب افزایش رزق و روزی بلکه سبب کاهش فقر از بدنه جامعه می‌شود.

امان الله حسین پور گفت: در سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع آوری شد که این رقم نسبت به سال ۹۲ از رشد دو برابری برخوردار بود.

وی افزود: در شهرستان اسفراین نیز طی سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط ۱۵۰۰ نفر و از سطح ۷۳ روستا زکات جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر از محل جمع آوری زکات در سطح استان تعداد ۲۷۰ پروژه و در شهرستان اسفراین ۵۰ پروژه عمرانی در دست اجراست.

به گزارش خبر نگار مهر، در این همایش که در محل امام زاده حسین (ع) فریمان شهرستان اسفراین برگزارشد، علاوه بر امام جمعه اسفراین، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، اعضای شورا، مبلغین و عاملین زکات نیز حضور داشتند.

 

کد خبر 2759013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha