۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸

باقرپور:

امسال اعتبار صندوق کارآفرینی امید همدان ۱۸۱ میلیارد ریال است

امسال اعتبار صندوق کارآفرینی امید همدان ۱۸۱ میلیارد ریال است

همدان- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان گفت: مجموع اعتبار امسال این صندوق ۱۸۱ میلیارد ریال است که ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن مربوط به وام ازدواج است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرپور ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه این صندوق در سه زمینه مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: صندوق در زمینه پرداخت تسهیلات فرصت شغلی، توسعه اشتغال روستایی و ازدواج جوانان فعالیت می کند.

وی با اشاره به تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) در سال ۸۵، افزود: براساس مصوبه عالی شورای پول موسسات مالی و اعتباری نمی توانند از نام ائمه اطهار (ع) استفاده کنند و طبق این قانون در بهمن ماه سال ۹۳ صندوق مهر اما رضا (ع) به صورت یک موسسه مالی و اعتباری با عنوان صندوق کارآفرینی امید به ادامه فعالیت خود پرداخت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان بابیان اینکه در سال ۹۳ این صندوق اقدام به شناسایی خوشه های اقتصادی برمبنای اشتغال پایدار نمود، گفت: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در بازار و در نظر گرفتن محصولی که در بازار خریدار داشته باشد پایداری شغلی ایجاد می شود، چرا که وجود بازار فروش است که موجب پایداری اشتغال خواهد شد.

باقرپور با بیان اینکه مجموع اعتبارات پرداخت شده تا مهرماه ۹۳ کمتر از ۱۶ درصد سقف اعتبار استان بود، افزود: اعتبار ابلاغی سال ۹۳ حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در سال گذشته از سوی این موسسه پرداخت شده، بیان داشت: در بخش خود اشتغالی ۳۵۵ طرح به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، کارفرمایی ۸۳ طرح به مبلغ ۵۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال، خوشه های اقتصادی ۱۲۹ طرح به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، حمل و نقل شهری و روستایی دو میلیارد ریال، مشاغل خانگی یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال، برند یک میلیارد ریال و ۵۶ طرح پشتیبان جمعا به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان با بیان اینکه در سال ۹۳ در کل ۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد، گفت: ۶۱ میلیارد ریال سایر منابع و در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال مجموع اعتبار استان بود که بطور کامل جذب شد.

باقرپور با افزودن این مطلب که بیش از ۶۰ درصد از استان های کشور در سال ۹۳ نتوانستند اعتبار خود را جذب کنند، گفت: تلاش شبانه روزی همکاران در صندوق همدان موجب جذب این اعتبار شد.

وی به تعداد واحدهای خوشه های حمایت شده در استان اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۳ این خوشه ها جمعا ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال حمایت مالی شدند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان بااشاره به پرونده های قالیبافی و معرفی ۵۵ طرح پشتیبان قالیبافی به صندوق کارآفرینی امید، گفت: ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تشکیل پرونده صورت گرفته که هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده و ۱۰ میلیارد ریال در حال تصویب است.

باید فرش استان به عنوان یک خوشه اقتصادی معرفی شود تا حمایت اقتصادی از آن صورت گیرد

باقرپور با بیان اینکه در حوزه بافت فرش در استان مشکلی وجود دارد، گفت: مشکل اینجاست اکثر قالیبافان برای شهرهای دیگر کار می کنند و باید فرش استان به عنوان یک خوشه اقتصادی معرفی شود تا حمایت اقتصادی از آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و دامداری نیز سهم استان ۱۵ میلیارد ریال بوده که صندوق حدود ۱۷ میلیارد ریال پرداخت نموده و بیشترین سهم استان از آن شهرستان اسدآباد بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان با بیان اینکه نرخ معوقات وصولی زیر پنج درصد است، گفت: بیش از ۷۰ درصد تسهیلات صندوق را جوانان دریافت می کنند.

باقرپور به برنامه های سال ۹۴ این صندوق اشاره کرد و افزود: شناسایی مزیت های رقابتی منطقه و برنامه ریزی در راستای حمایت از آنها، حمایت از موسسات خیریه فعال و سمن ها در حوزه اشتغال، ایجاد و حمایت از صندوق های خرد محلی و بررسی میدانی شهرستان ها به منظور اشتغال پایدار و معرفی به صندوق از قبیل این اقدامات است.

وی مجموع اعتبار امسال این صندوق را ۱۸۱ میلیارد ریال دانست و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همدان یادآور شد: در سال گذشته تسهیلات ازدواج در صندوق لحاظ نشده بود و امسال بادرنظر گرفتن ۹۱۰ فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال این نوع تسهیلات نیز پرداخت می شود.

باقرپور باافزودن این نکته که سقف تسهیلات خوداشتغال زایی ۳۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده، گفت: البته این مقدار درصورتیکه بازار مناسب اشتغال وجود داشته باشد به ۵۰ میلیون تومان هم خواهد رسید و همچنین تسهیلات کارفرمایی تا ۱۰۰ میلیون تومان از سوی صندوق حمایت می شود.

کد خبر 2759237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • افصحی ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
      0 0
      من که جوان 28ساله هستم و متاهل و توان فعالیت و کسب و کار رو داشتم با درخواستم موافقت نشد وبه من تعلق نگرفت .اگه این وام واسه ما جوان هاست چرا من که همه شرایط رو داشتم نتونستم استفاده کنم ...